Ziua mondială a educaţiei este marcată în fiecare an la 5 octombrie, începând cu anul 1994. Educaţia transformă vieţi şi se află în centrul misiunii UNESCO de a construi pacea, de a eradica sărăcia şi de a stimula dezvoltarea durabilă.
Desemnată de UNESCO, această zi marchează semnarea, în 1966, a Recomandării UNESCO/OIM (Organizaţia Internaţională a Muncii) privind statutul profesorilor. Această recomandare, alături de aceea privind învăţământul superior din 1997, constituie principalul cadru de referinţă pentru abordarea drepturilor şi responsabilităţilor cadrelor didactice la scară globală, conform en.unesco.org.
Pentru a fi recunoscută şi sărbătorită la nivel internaţional, pentru ca principiile celor două recomandări să fie respectate de fiecare stat în parte, federaţia globală a Uniunii Sindicatelor Cadrelor Didactice Education International a lansat, la 5 octombrie 1994, o campanie de promovare a meritelor cadrelor didactice şi a contribuţiei aduse de acestea în procesul educaţional, la nivel mondial. Totodată, a fost instituit Premiul Hamdan (2008) pentru a recompensa performanţele profesorilor.
Educaţia este un orizont, nu o destinaţie – Nicolae IORGA
Meritul cadrelor didactice în educaţie este evident. Teoretic, sunt cei dintâi care înţeleg rolul educaţiei, ce este şi cum se face educaţia. În practică, la noi în ţară, nu mereu au la dispoziţie mijloacele pentru a aplica ceea ce gândesc, ceea ce doresc. Într-un domeniu în care pasiunea, dorinţa, cunoaşterea, iubirea de oameni ar trebui să dea aripi, toate acestea se cam împotmolesc încă în „dosare cu şină”, în „documente explicative”, în birocraţie. Ca aproape toată societatea românească, din păcate.
Există, din fericire, oaze de adevărată educaţie, şcoli în care se practică cu adevărat educaţia, „ansamblu de metode și de măsuri aplicate sistematic (și în cadru organizat) cu scopul formării și dezvoltării însușirilor intelectuale, morale, fizice etc. ale copiilor, ale tineretului sau ale oamenilor ori ale colectivităților umane. (Proces de) influențare sistematică (și în cadru organizat) a formării și dezvoltării însușirilor intelectuale, morale, fizice etc. ale copiilor, ale tineretului sau ale oamenilor ori ale colectivităților umane prin educație. Cunoaștere și practicare a regulilor de conviețuire socială. Comportare civilizată în societate. Bună creștere.”
Un astfel de loc este Şcoala Gimnazială International Premium School of Bucharest, unde este valorificat potențialul creativ al fiecărui elev.
International Premium School of Bucharest este creată de specialişti în învăţământul şcolar şi adaptată în permanenţă nevoilor de cunoaștere și dezvoltare ale fiecărui elev. Școala pune accent pe aspectele esenţiale în dezvoltarea școlarilor precum: promovarea consecventă a triadei elev-școală-familie, conturarea identității proprii prin valorificarea potențialului fizic și psihic, sprijinirea pentru a dobândi cunoștințe, capacități și atitudini necesare activității și vieții școlare, extinderea orizonturilor creative şi interacţiunea cu o multitudine de domenii educaţionale, culturale şi artistice.
International Premium School of Bucharest pregătește și formează elevi pentru viață și viitor, în armonie cu ei și valorile lor, elevi care să poată da sens propriei persoane și lumii înconjurătoare; promovează dragostea pentru învățare și bucuria autoafirmării; oferă noi dimensiuni actului pedagogic prin implicare, determinare, respect și mentorat.
O școală prietenoasă pentru copii, de încredere pentru părinţi, o instituție școlară care oferă cadrelor didactice permanentă dezvoltare profesională. O școală ce promovează valorile democraţiei şi foloseşte componenta informaţională în structura unui demers educativ centrat pe copil, în vederea integrării sale sociale, în context european.
International Premium School of Bucharest găzduieşte elevii într-un spaţiu de peste 10.000 mp, care cuprinde:
- 18 săli de clasă, cu aparatură ultramodernă (smartboard cu acces direct la Internet) şi materiale didactice de predare-învăţare-evaluare variate, răspunzând standardelor şi normativelor naționale și europene în vigoare;
- laboratoare (Geografie, Istorie, Biologie și Științele Naturii, Limba română și limbi moderne, Fizică, Chimie, Matematică-Informatică);
- cabinete de specialitate (Cabinet de Consiliere educațională și mediere școlară, Cabinet de logopedie, Cabinet fonic de muzică, Cabinet metodic);
- bibliotecă cu sală de lectură;
- sală și terenuri de sport indoor și outdoor, balon exterior ca bază sportivă, bazin de înot;
- sală de mese;
- spaţii de joacă, agrement și relaxare atât în interiorul, cât şi în exteriorul școlii;
- grupuri sanitare la standarde performante.
Singura şcoală gimnazială din Bucureşti cu ŞCOALĂ DE TELEVIZIUNE proprie, unde elevii au oportunităţi de alegere şi devenire profesională! Ei nu doar că descoperă tainele televiziunii, ci şi îşi dezvoltă aptitudini şi dobândesc competenţe utile pentru viitor! Improvizație, dicție, roluri, atenție, distributivitate, perspicacitate, inovație, toate au fost etichetele jocurilor desfășurate la PREMIUM TV SCHOOL a Scolii Gimnaziale International Premium School of Bucharest.
Programul AFTER SCHOOL se adresează elevilor din ciclul primar care frecventează altă școală decât Școală Gimnazială International Premium School of Bucharest și cuprinde zilnic diferite tipuri de activități: activități de pregătire a temelor școlare, consolidarea cunoștințelor și pregătire suplimentară, activități vocaționale (Cluburi incluse sau nu în taxă, în funcție de tipul de program ales), activități liber-alese și ludice, precum și 2 mese/zi ( masa de prânz și gustarea de după-amiază). Activitățile sunt coordonate de către pedagogul școlar, căruia i se alătură profesorii de specialitate care conduc activitățile vocaționale (Cluburi). Copiii beneficiază de spații și dotări ultra-moderne (bibliotecă, laboratoare și cabinete didactice, săli de studiu cu table interactive și alte materiale didactice adaptate nivelurilor de vârstă, sala de mese, spații indoor și outdoor destinate activităților sportive și ludice). Programul răspunde nevoilor educaționale ale școlarilor, raportate la echilibrul dintre activitate intelectuală – activitate fizică – relaxare, precum și programului prelungit de lucru al părinților.
Oferta educațională a Școlii include activități vocaționale opționale, care au drept obiective principale dezvoltarea armonioasă, identificarea fondului aptitudinal și, mai ales, dezvoltarea acestuia pentru a atinge performanța. Ariile vocaționale în funcție de care se organizează și se desfășoară acest tip de activități sunt:
MATEMATICĂ-INFORMATICĂ:Matematica, Informatica
LIMBI STRĂINE:Engleza, Franceza, Germana, Pregătire Cambridge, Chineza, Araba
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT:Baschet, Fotbal, Atletism, Înot, Tenis/Badminton, Şah, Karate, Dans, Balet
ARTE: Grafică, Pian, Dramă/Actorie, Școala de Televiziune, Pictură, Creative Home Design
DEZVOLTARE PERSONALA: Lectura creativă, Caligrafie, Logopedie, Micul Bucătar. …În puţine cuvinte, Școala Gimnazială International Premium School of Bucharest oferă, cu adevărat, condiţii pentru educaţie. Felicitări celor care au gândit şi au pus în practică o şcoală pentru secolul XXI!