FACULTATEA DE ȘTIINȚE ECONOMICE DIN CÂMPULUNG – Biblioteca universitară – incursiune în noua realitate digitală
La Facultatea de Științe Economice din Câmpulung, Universitatea Spiru Haret s-a desfășurat în data de 18.11.2021, în format online, Simpozionul Zilele Bibliotecii Universitare, cu tema Biblioteca universitară – incursiune în noua realitate digitală.
La eveniment au participat cadrele didactice titulare ale facultății, studenți, masteranzi, bibliotecari de la școlile și liceele din localitate și reprezentanți ai Bibliotecii Municipale Ion Barbu din Câmpulung.
Astfel, printre invitații care au răspuns „prezent” invitației noastre, au fost:
Anca Șendroiu– manager la Biblioteca Municipală Ion Barbu Câmpulung;
Cristian Militaru– bibliotecar, Biblioteca Municipală Ion Barbu Câmpulung,
Cătălin Boboc– bibliotecar, Biblioteca Municipală Ion Barbu, filiala Grui;
Carmen Maria Satîrbașa– profesor, Colegiul Național Dinicu Golescu Câmpulung;
Florentina Janță– profesor, Liceul Național cu Program de Atletism Câmpulung;
Alina Nicoleta Pătrulescu– bibliotecar, Liceul Național cu Program de Atletism:
Gabriela Stroie– bibliotecar, Colegiul Tehnic Câmpulung;
Mirela Solomon– bibliotecar, – Școala Gimnazială Nanu Muscel;
Angela Bițan– profesor, Școala Gimnazială Oprea Iorgulescu;
Claudia Mihaela Oancea– bibliotecar, Școala Gimnazială Oprea Iorgulescu;
Carmen Bacu– bibliotecar, Școala Gimnazială Theodor Aman;
Adriana Manta– bibliotecar, Școala Gimnazială Albeștii de Muscel.
Ideea dezbaterii a plecat de la faptul că biblioteca universitară se găseşte în prezent la intersecţia a două tipuri de culturi: una seculară, tradiţională, cea a tiparului, în care instituţia bibliotecii ocupa un loc privilegiat, şi una mult mai tânără, în formare, cultura digitală, în care biblioteca este doar unul dintre numeroşii furnizori de acces la informaţii şi documente. Până a ajunge să graviteze între acești doi poli, biblioteca a cunoscut câteva milenii de evoluție.
Bibliotecile răspund uneia dintre nevoile fundamentale ale societăţii, aceea de a păstra şi de a transmite generaţiilor viitoare cunoştinţele dobândite de-a lungul timpului, înregistrate pe un suport durabil.
Ele au avut întotdeauna şi un rol educativ, întrucât „educaţia nu este altceva decât un proces social prin care moştenirea ştiinţifică, literară, artistică şi morală a societăţii este transmisă de la o generaţie la alta. Cum rolul principal al bibliotecilor a fost, mereu, cel de conservare şi transmitere în timp a cunoştinţelor, funcţia educaţională este așadar una implicită oricărui tip de bibliotecă.
Am discutat împreună cu invitații noștri despre modul în care se adaptează bibliotecile universitare, dar și cele din învățământul preuniversitar, la noua realitate digitală şi despre activitățile culturale pe care le desfășoară cu precădere în mediul online. (Lect. univ.dr. Cristina NĂFTĂNĂILĂ)