Studenţi 3.0
În perioada 8-9 decembrie 2018, Universitatea Spiru Haret a fost reprezentată cu succes la evenimentul Bucharest Gaming Week, desfăşurat la Romexpo, de jocul 2D NAHIFT. Realizat de unii dintre cei mai buni studenţi ai Facultăţii de Inginerie, Informatică şi Geografie, studenţii din anul III: Robert Balaurea, Cătălin Buzatu şi Mihaela Peiu, jocul a fost testat şi apreciat de gameri, care au participat la importantul eveniment.
Vorbind despre realizarea jocului, Robert Balaurea – desemnat de colegii săi ca fiind „capul răutăţilor” – a precizat că proiectul NAHIFT a fost creat într-un timp extrem de scurt, de numai trei săptămâni. „Facultatea ne-a oferit oportunitatea de a reprezenta universitatea noastră la acest eveniment important. Ideea a fost spontană, însă la transpunerea acesteia în realitatea 2D au contribuit toţi membrii echipei. Nu ar fi exagerat dacă am spune că NAHIFT a fost un puzzle pe care l-am asamblat împreună, cu multă migală.”
Lucrând contracronometru, studenţii haretişti au trebuit să facă faţă provocărilor acestui proiect. „Una dintre acestea a fost legată de faptul că aveam un singur membru al echipei care se pricepe să deseneze, astfel că misiunea realizării graficii trailer-ului prezentat în cadrul acestui eveniment i-a revenit în întregime, ceilalţi doi studenţi-gameri concentrându-se pe realizarea de animaţii şi programarea propriu-zisă.”
În ceea ce priveşte acţiunea jocului, aceasta este conturată în jurul lui Jacob, membru veteran al organizaţiei Nahift, care pleacă într-o misiune în timpul căreia rămâne blocat într-o altă dimensiune. „De aici începe aventura jocului”, spune Robert. „Pentru a proteja Pământul de puterile demonice, Jacob trebuie să lupte în arenă cu diverşi monştri. Odată parcurse un număr de arene, jucătorul va putea face diferite upgrade-uri lui Jacob, cum ar fi, de exemplu, o sabie mai mare.” Îndeplinirea misiunii îl va duce pe Jacob pe tărâmuri necunoscute până atunci, ajungând să cunoască o demoniţă. „Odată cu apariţia acesteia, jocul îţi va oferi posibilitatea să joci şi cu acest coechipier, însă numai dacă o vei putea învinge într-o luptă”, detaliază Robert. „Scenariul a fost gândit astfel încât, atunci când joci cu Jacob, joci într-o altă dimensiune, în vreme ce demoniţa va lupta pe Pământ. Deşi este o combinaţie între două lumi distincte, în final, cele două personaje vor ajunge împreună şi… vor scoate NAHIFT 2, pentru că planurile noastre nu se opresc aici, la acest eveniment.”
Pe termen lung, studenţii haretişti şi-au propus să realizeze o poveste „mult mai amplă” şi să o publice. Drumul până acolo va fi unul lung, dar roadele muncii lor au început să se arate încă din prima zi a evenimentului Bucharest Gaming Week.
„Specialişti care lucrează în studiourile de gaming au apreciat proiectul nostru şi ne-au dat sfaturi constructive pentru a face NAHIFT cât mai dinamic şi interactiv”, spune Robert. Însă, de departe, cele mai „avizate” impresii au fost cele ale vizitatorilor.
Pe parcursul celor două zile ale evenimentului, punctează Robert, „standul nostru a fost vizitat în proporţie de 70% de copii cu vârste cuprinse între 10 şi 15 ani, asta datorită designului jocului.” În continuare, Robert oferă câteva exemple: „A fost un copil care a fost captivat de joc mai mult de o oră, timp în care l-a însoţit pe Jacob în misiunile sale de mai multe ori. A urmat apoi un alt copil, care s-a declarat fan al lui Jabob, la final, părinţii săi întrebându-ne de unde pot achiziţiona jocul. De asemenea, ne-au vizitat şi persoane peste 18 ani, în mare parte studenţi, care au fost interesaţi în mod special de cum am reuşit efectiv să creăm jocul şi cât timp ne-a luat fiecare proces în parte. Interacţiunea cu aceştia a reprezentat o reală bucurie pentru noi, deoarece nu ne aşteptam la astfel de reacţii.” (Mihăiţă ENACHE)