Opinia Națională

Săptămânal de opinie, informație și idei de larg interes național

  • Home
     
  • Publicații
     
  • Editorial
     
  • Universitaria
     
  • Despre noi
     
  • Contact
     
Back to top

Prima pagină > Locuri > Tunelul Turdaş – cel mai nou şi spectaculos tunel de cale ferată din România

Tunelul Turdaş – cel mai nou şi spectaculos tunel de cale ferată din România

icon-calendarData: 16 martie 2020

Chiar dacă credem că nu se mai întâmplă mare lucru în infrastructura României, iată că, începând cu 29 octombrie 2019, cel mai nou şi spectaculos tunel de cale ferată din România a fost deschis circulaţiei. Tunelul Turdaş (780 m) este primul tunel din România construit prin metoda tranşee complet deschise, potrivit CFR SA. Tunelul feroviar are aproximativ 800 de metri, dar este completat cu două sectoare neacoperite, care, împreună cu tunelul, măsoară aproape 2.500 de metri. Patru ani a durat construirea celui mai spectaculos tunel feroviar construit în vestul ţării. Metoda implică realizarea în trepte a excavaţiei, realizarea platformelor pentru execuţia pereţilor, a grinzilor, a pereţilor mulaţi, realizarea picioarelor, a boltei şi turnarea betonului de umplutură şi, în final, refacerea terenului. Pereţii mulaţi ai tunelului împiedică pătrunderea apelor în interior, iar noul tunel este dotat cu un sistem modern de colectare şi evacuare a apei pluviale. Constructorul tronsonului Simeria – Vinţu de Jos (41,4 km), din care face parte Tunelul Turdaş, este asocierea Swietelsky – Strabag – Alstom – Arcada – Euro Construct – Transferoviar Grup. Tunelul feroviar de la Turdaş a fost construit pe ruta viitoarei magistrale de cale ferată de mare viteză (160 km/oră) Coridorul IV Pan-European (Rin – Dunăre), care va lega Constanţa de Arad şi de mai multe capitale europene. Tunelul se află la intrarea în Orăştie (jud. Hunedoara) şi reprezintă unul dintre cele mai spectaculoase sectoare ale căii ferate. Vorbim despre modernizarea a aproximativ 170 km de cale ferată dublă, 22 de staţii de cale ferată, puncte de oprire, halte de mişcare, peste 240 de poduri, podeţe, tuneluri feroviare, 11 pasaje inferioare şi superioare şi patru substaţii de tracţiune. Este un traseu pe care s-au construit trei noi tuneluri (Turdaş, Sighişoara şi Daneş), un pod în formă de arc şi variante noi de traseu, construcţii care asigură atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a acestui traseu, au informat reprezentanţii CFR S.A.
Prin aceste lucrări deosebite de infrastructură se asigură legătura ţării noastre cu întreaga  Europă şi noi culoare de circulaţie a oamenilor
şi mărfurilor, la mari viteze de trafic.  (George V. GRIGORE)

Online

  • Bucuresti, dragostea mea (10)
  • Ce citim (60)
  • Centenar (30)
  • Cetăţean european (93)
  • Chipuri ale succesului (7)
  • Civilizaţia străzii (21)
  • Cultura la zi (130)
  • Destine (3)
  • Editorial (315)
  • Educaţie financiară (28)
  • Estetica străzii (30)
  • Ferestrele Istoriei (46)
  • Ferestrele trecutului (25)
  • Implicaţi (313)
  • Interviu (24)
  • Invitaţie la drumeţie (8)
  • Invitaţii în lumea artelor plastice (255)
  • Istorie abandonata (14)
  • Istorie recuperată (20)
  • Locuri (11)
  • Mari români (15)
  • Memorator (1)
  • Pasiuni (2)
  • Popasuri culturale (73)
  • Povești adevărate (2)
  • Preuniversitaria (254)
  • Puncte de vedere (28)
  • Romania de top (16)
  • Romania Spectaculoasa (41)
  • Studenție (2)
  • Tradiții (18)
  • Unde ne sunt absolvenţii (12)
  • Universitaria (913)
  • Vacanţă deşteaptă (8)
  • Valori româneşti (114)
  • Vitralii (292)
  • Vorbe altfel (4)

Numărul 808

Copyright Opinia Națională 2012