Echipa Vreau să Fiu Antreprenor şi Insights din cadrul Romanian Business Leaders face publice primele date din cadrul studiului Insights PulseZ, un barometru naţional menit să identifice reacţiile şi comportamentele tinerilor în perioada stării de urgenţă.
Potrivit studiului Insights PulseZ peste 60% dintre tinerii din România s-au plictisit acasă în perioada stării de urgenţă, iar 56% dintre ei şi-au pierdut încrederea şi motivaţia în forţele proprii.
În plus, întreruperea bruscă a activităţilor cotidiene a condus la dezechilibre emoţionale pentru unii dintre ei. În total, studiul Insights PulseZ a identificat 19 probleme cu care s-au confruntat tinerii în perioada stării de urgenţă. Mai bine de 50% au simţit lipsa socializării faţă-în-faţă, iar aproximativ 35% dintre ei au admis că au avut stări emoţionale fluctuante şi s-au simţit obosiţi.
,,Cu toate că tehnologia face parte din viaţa noastră, iar tinerii sunt obişnuiţi să petreacă destul de mult timp în mediul online, răspunsurile pe care ei le-au avut la întrebările noastre arată că lipsa interacţiunii faţă în faţă îi determină să îşi piardă motivaţia şi încrederea. Mulţi tineri au recunoscut că s-au adaptat destul de greu, au avut probleme cu somnul, au simţit lipsa exerciţiilor fizice şi unii dintre ei nu au fost prea încântaţi de calitatea cursurilor online la care au fost nevoiţi să participe”, a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.
Cât au petrecut tinerii în online şi pe ce canale în perioada stării de urgenţă?
44% dintre tinerii din România au petrecut peste opt ore pe zi în online, în timp ce doar 10% au petrecut mai puţin de trei ore. 33% dintre ei au învăţat pentru şcoală şi tot atâţia au optat să urmărească diverse filme sau seriale online. Un procent mai mare a fost identificat în rândul celor care au participat la cursuri online, mai bine de 40% au optat pentru o astfel de activitate.
1 din patru tineri a ales să îşi petreacă timpul cu precădere pe platformele de social media sau să consume conţinut de pe canalele de streaming online.
Dintre platformele preferate, Instagram a fost cea mai populară cu 6 din zece tineri care au consumat sau creat conţinut. 1 din 2 tineri români a preferat să se uite pe YouTube, în timp ce aproximativ 1 din 4 tineri a folosit TikTok, marcând astfel intrarea platformei de social media în Top 5 cele mai folosite platforme în România de către tinerii între 16-24 ani.
Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eşantion de 1115 tineri cu vârsta între 16-24 de ani şi este reprezentativ la nivel naţional din punct de vedere al genului, regiunii şi mediului urban-rural. Pe lângă informaţii despre starea emoţională şi activităţile tinerilor din perioada stării de urgenţă, studiul mai cuprinde informaţii şi despre:
• comportamentul în online şi de consum al tinerilor din perioada stării de urgenţă
• preferinţele şi atitudinile tinerilor cu privire la consum, şcoală şi antreprenoriat
• ce îi motivează şi ce îşi doresc tinerii în viaţa personală şi profesională.
Raportul complet poate fi descărcat gratuit de pe pagina https://vsfa.ro/studiu.
Studiul Insights PulseZ a fost făcut de către echipa Vreau să fiu Antreprenor şi Insights din cadrul Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research, Oxygen Communications, Loopaa Marcom, Brandocracy şi Wisemetry.
Despre Vreau sa fiu Antreprenor
VSFA este un program naţional prin care ne propunem să promovăm gândirea şi acţiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România. Desfăşurăm conferinţe în ţară (peste 220 evenimente până acum începând din 2013), avem 10 comunităţi locale de tineri care creează şi implementează proiecte locale iar impactul lor a depăşit 27.000 de tineri.
Despre Insights
Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizaţiile să se dezvolte prin potenţialul şi creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali şi inovativi tineri din România. Sprijinim astfel atât dezvoltarea tinerilor şi apropierea lor de mediul de business în timp ce aducem plus valoare firmelor româneşti de toate dimensiunile pentru a susţine dezvoltarea economică. Am organizat 8 bootcampuri până acum iar proiectul a primit anul trecut premiul pentru Top 10 programe globale pentru dezvoltare ecosistem de inovaţie de la ITU, Agenţia Naţiunilor Unite pentru Informaţii şi Telecomunicaţii.
Despre Romanian Business Leaders
Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică, neguvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru antreprenorii şi şefii de companii din mediul de business privat.
RBL face România o ţară mai bună pentru business şi pentru români, prin proiecte care îmbunătăţesc educaţia, antreprenoriatul şi buna guvernare în România. Proiectele RBL sunt iniţiate şi dezvoltate pe bază de voluntariat de cei peste 200 de membri, antreprenori şi executivi de top din România.