Ultimul examen al prietenilor mei de la anul al II-lea de la specializarea Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar (Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele educaţiei Bucureşti, Universitatea „Spiru Haret”) a demonstrat încă o dată că literatura (română) trebuie să ocupe un loc însemnat în sistemul disciplinelor şcolare, iar importanţa acestui loc este determinată de specificul conţinutului său şi de contribuţia deosebită pe care o aduce la realizarea obiectivelor instructiv-educative ale şcolii.
Pornind de la premisa că lecţia de Limba şi literatura română în ciclul primar / gimnazial sau liceal trebuie să fie una valoroasă, din perspectiva metodelor activ-participative, de tip formativ, în sprijinul dezvoltării cunoştinţelor elevilor, este ideal să ne concentrăm pe învăţarea prin descoperire, conversaţie (euristică), metoda ,,ciorchinelui”, cadranele, jocul didactic, ,,spargerea gheţii”, brainstormingul, diagramele Venn, experimentul, învăţarea prin proiecte, activitatea pe echipe.
Le felicit pe studentele mele pentru rezultatele obţinute la examen şi… aştept semestrul al II-lea pentru a putea continua formarea ca viitori profesori implicaţi în actul predării!
„La mulţi ani!” colegei noastre (Roxana), responsabila studenţilor din anul al II-lea! (Conf.univ.dr. Sebastian CHIRIMBU)