• În cadrul secţiunii Învăţământ Preuniversitar, la categoria Dezvoltarea de proiecte de formare a cadrelor didactice, pentru ProForm – PROFesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă, proiect implementat de Asociaţia „Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură”, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Giurgiu, Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani a obţinut Premiul de excelenţă la Gala Edumanager 2019 – cel mai mare premiu la această categorie. • Pentru a participa la Gala Edumanager.ro, toate instituţiile de învăţământ preuniversitar şi universitar, precum şi organizaţiile profesionale din domeniul educaţiei au fost invitate să înscrie proiectele realizate în acest an.
80 de lideri ai instituţiilor de învăţământ româneşti – reprezentanţi ai inspectoratelor şcolare judeţene, directori de instituţii din învăţământul preuniversitar, reprezentaţi ai universităţilor, ai asociaţiilor profesionale din domeniu şi reprezentanţi ai companiilor private – s-au reunit la Hotel Ramada Parc din Bucureşti, la noua ediţie a Galei Edumanager, informează Edumanager.ro. Gala a fost precedată de Conferinţa Naţională Management Modern în Educaţie, unde s-a discutat despre aplicaţii şi soluţii de comunicare destinate instituţiilor de învăţământ universitar şi preuniversitar, despre legislaţie, fonduri europene şi management instituţional.
Cele mai valoroase proiecte înscrise la fiecare categorie au fost premiate în cadrul Galei Edumanager 2019, în urma analizei efectuate de un juriu alcătuit din specialişti, alături de editorii portalului Edumanager.ro.
Ce este Proiectul ProForm
Proiectul ProForm – PROFesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă (POCU/73/6/6/108182, beneficiar: „Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură”) vizează dezvoltarea competenţelor profesionale şi transversale ale personalului didactic şi managerilor şcolari la nivelul judeţelor implicate în proiect, creşterea motivaţiei şi a stabilităţii pe post a acestora, în vederea asigurării îmbunătăţirii calităţii educaţiei, a accesului echitabil la educaţie, a prevenirii şi reducerii fenomenului de părăsire timpurie a şcolii.
Obiectivul general al proiectului este în acord cu prevederile apelului de proiecte 5 POCU, Axa prioritară 6, Prioritatea de investiţii 10(i), OS.6.6. Obiectivul general este cuantificat şi corelat cu indicatorii proiectului. Efectul pozitiv generat prin atingerea obiectivului general al proiectului constă în „echiparea” cadrelor didactice şi a managerilor şcolari cu seturi de competenţe specifice, necesare optimizării procesului educaţional şi managerial, astfel încât în şcolile ţintă să fie atrase/menţinute cadre didactice calificate, care să asigure incluziunea şcolară şi sustenabilitatea intervenţiilor de creştere a calităţii educaţiei.
Pe termen lung, eficacitatea intervenţiilor asupra membrilor grupului ţintă formaţi prin proiect se va regăsi la nivelul creşterii motivaţiei cadrelor didactice, îmbunătăţirii vizibile a rezultatelor elevilor, reducerii părăsirii timpurii a şcolii şi creării unei şcoli incluzive.
Fiecare activitate a proiectului urmăreşte profesionalizarea cadrelor didactice prin formare continuă, asigurarea calităţii educaţiei prin formarea profesională continuă şi asigurarea unei educaţii incluzive de calitate. Acest proiect de formare continuă este finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 care urmăreşte integrarea nevoilor de dezvoltare a resurselor umane în ansamblul programelor şi politicilor publice ale României şi are în vedere valorizarea capitalului uman, ca resursă pentru o dezvoltare sustenabilă în viitor. Se are în vedere, în cadrul acestui proiect, elaborarea de studii de cercetare privind dezvoltarea profesională a personalului din învăţământul preuniversitar.
Proiectul este implementat de „Asociaţia Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură”, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Giurgiu.
Grupul ţintă al proiectului este format din 360 (100%) cadre didactice din învăţământul preuniversitar: 175 din Giurgiu, 185 din Botoşani), 95,28% în categoria personal didactic din învăţământul preuniversitar (164 din Giurgiu, 179 din Botoşani) şi 4,7% în categoria manageri şcolari (11 din Giurgiu, 6 din Botoşani).
Unităţile şcolare asociate, din partea partenerului de proiect Inspectoratul Şcolar al Judeţului Botoşani sunt: Şcoala Gimnazială nr.1 Albeşti, Şcoala Gimnazială nr.1 Manoleasa, Şcoala Gimnazială nr.1 Mihălăşeni, Liceul Ştefan D. Luchian Ştefăneşti, Şcoala Gimnazială nr.1 Mileanca, Şcoala Gimnazială nr.2 Tudor Vladimirescu, Liceul Demostene Botez Truşeşti, iar din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean Giurgiu: Liceul Tehnologic Tiu Dumitrescu Mihăileşti, Liceul Tehnologic nr. 1 Comana, Şcoala Gimnazială nr.3 Comana, Şcoala Gimnazială nr.1 Găiseni, Şcoala Gimnazială Elina Basarab Herăşti, Şcoala Gimnazială nr.1 Singureni, Şcoala Gimnazială nr.1 Stoeneşti, Şcoala Gimnazială nr.1 Izvoarele, Şcoala Gimnazială St. Constantin Cantacuzino Isvoarele, Şcoala Gimnazială Dinu Nicolae Vlaşin, Şcoala Gimnazială Drăghici Davila Găujani.
Obiectivele proiectului: • Atragerea şi menţinerea în 16 şcoli ţintă a RU calificate, competente şi motivate, capabile să furnizeze o educaţie de calitate şi să realizeze incluziune şcolară prin participarea la programe de formare şi dezvoltare profesională continuă; • Îmbunătăţirea competenţelor profesionale pentru 360 cadre didactice (185 din Botoşani şi 175 din Giurgiu) care activează în şcoli defavorizate, prin programe de formare profesională continuă, în vederea dezvoltării unor servicii educaţionale de calitate, adaptate nevoilor beneficiarilor; • Îmbunătăţirea competenţelor echipelor manageriale din şcolile ţintă în scopul sustenabilităţii intervenţiilor de creştere a calităţii în educaţie prin programe de formare profesională continuă şi dezvoltare de competenţe de management educaţional şi de antreprenoriat; • Crearea, dezvoltarea şi implementarea a 9 mecanisme/instrumente de monitorizare şi evaluare a calităţii procesului de educaţie; • Crearea unui nucleu de resurse umane calificate şi motivate în şcolile ţintă, pentru diseminarea de cunoştinţe/ metode/ practici de asigurare a calităţii în educaţie prin schimb de bune practici; • Dezvoltarea competenţelor pentru 360 cadre didactice din şcoli defavorizate în accesarea/utilizarea/configurarea tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor moderne integrate în procesele educaţionale desfăşurate în mediul preuniversitar.
Programele de formare profesională continuă ale cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar: • Învăţământ de calitate, centrat pe beneficiarii educaţiei • Metode şi instrumente pentru incluziune şcolară • Dezvoltare instituţională prin educaţie de calitate.
Prin proiect, se doreşte obţinerea de rezultate precum: • Management asigurat pentru îndeplinirea obiectivelor propuse prin desfăşurare de activităţi din realizarea indicatorilor stabiliţi, cu respectarea prevederilor actelor normative în vigoare • 16 comunităţi/2 judeţe informate, conştientizate, sensibilizate şi motivate pentru atragerea şi menţinerea RU calificate în şcoli defavorizate (5 din Botoşani şi 11 din Giurgiu) • 360 manageri şcolari şi personal didactic din învăţământul preuniversitar identificaţi, selectaţi şi menţinuţi în grupul ţintă • 360 manageri şcolari/personal didactic din învăţământul preuniversitar participanţi la programe de formare şi monitorizaţi pe durata stagiilor de practică aferente • Minimum 9 mecanisme/instrumente de monitorizare/ evaluare îmbunătăţite/dezvoltate/actualizate • Minimum 324 manageri şcolari/personal didactic din învăţământul preuniversitar certificaţi pentru participare la programe de formare acreditate MENCŞ/ANC şi/sau evaluaţi pentru performanţă profesională şi asigurarea calităţii educaţiei incluzive • 52 sesiuni de mentorat didactic şi coaching cognitiv-comportamental desfăşurate cu participarea a 360 manageri şcolari şi personal didactic din învăţământul preuniversitar • 52 seminare de schimb de bune practici, desfăşurate cu participarea a 360 manageri şcolari şi personal didactic din învăţământul preuniversitar • Platformă online funcţională • Două Centre de sprijin pentru dezvoltare profesională funcţionale.