Munca asiduă reprezintă sursa de energie, creaţie şi inovaţie zilnică. În domeniul educaţional, dincolo de cadrul formal oferit de Legea Educaţiei Naţionale sau de standardele şi normativele impuse de Aracip trebuie să fii mereu activ, cu viziune şi dorinţa continuă de a atinge idealul educaţional. Ori, idealul se formează treptat prin identificarea şi preluarea de modele (modele de profesori, în cazul nostru) şi apoi prin interiorizare, fiind conştientizate şi transformate pentru a deveni modele proprii, originale. Nu avem pretenţia că suntem perfecţi, însă, vă asigur că întregul corp profesoral oferit de IPSB constituie un model educaţional pentru elevii noştri şi nu numai. (Manager coordonator IPSB, prof.univ.dr. Laura GORAN)
• construirea identităţii şi a individualităţii şcolii, prin promovarea standardelor academice de excepţie;
• elaborarea unei oferte educaţionale conforme cu standardele naţionale, cu principiile comunităţii locale, pe de o parte, cerinţele societăţii româneşti şi internaţionale, pe de altă parte;
• derularea de programe de identificare şi pregătire a elevilor în domeniile potenţialului performanţial al fiecăruia. Motivarea elevilor pentru obţinerea performanţelor;
• accentuarea dimensiunii pragmatice a personalităţii elevilor prin educaţia antreprenorială, ecologică, pentru sănătate. Promovarea valorilor civice şi moral-spirituale;
• crearea oportunităţilor pentru educaţia informal şi non-formală (activităţi extracurriculare şi extraşcolare atractive şi în acord cu tendinţele europene);
• derularea unei politici de selecţie eficientă a personalului care să fie motivat în creşterea prestigiului IPSB;
• utilizarea strategiilor didactice moderne, flexibile şi dinamice, bazate pe parteneriatul profesor-elev;
• îmbunătăţirea sistemului de management, pentru susţinerea ascendentă a calităţii actului educaţional oferit;
• asigurarea bazei material moderne, adecvate realizării obiectivelor cuprinse în Strategia de dezvoltare a şcolii;
• crearea unui climat de siguranţă fizică şi libertate spirituală pentru elevii şcolii;
• dezvoltarea unor parteneriate locale, naţionale şi internaţionale, pentru promovarea valorilor sociale şi multi-culturale;
• metode şi tehnici de predare-învăţare-evaluare moderne şi creative;
• materiale şi mijloace didactice suport de cea mai bună calitate (de exemplu: manuale şi auxiliare şcolare avizate de MEN, smartboard, laptop, personal computer).
• activităţi de consiliere şcolară şi logopedie;
• bazin de înot, săli de sport indoor şi outdoor;
• bibliotecă şi sală de lectură;
• sală de mese şi meniu zilnic diversificat, avizat de către medic pediatru specialist;
• siguranţă, pază şi protecţie, asistenţă medicală şi transport.
• un spaţiu educativ atractiv şi modern;
• mobilier modular, adecvat normativelor educaţionale şi cerinţelor curriculare naţionale;
• materiale şi mijloace didactice moderne, interactive, centrate pe elev;
• spaţii/săli/laboratoare/cabinete distincte pentru activităţi educative variate;
• sală de sport şi terenuri de sport indoor şi outdoor;
• bazin de înot;
• cabinet medical;
• sală de mese;
• Cabinet de consiliere educaţională şi Cabinet de logopedie;
• sală de spectacole/conferinţe, cu pian;
• bibliotecă şi sală de lectură;
• cancelarie profesori, cabinet metodic, centru de documentare şi informare;
• curte pavată, cu spaţii de joacă dotată cu sisteme de joacă şi balon reprezentând bază sportivă;
• aparatură audio-video adaptate strategiilor de predare-învăţare-evaluare;
• info-desk ultramodern cu softuri educaţionale ce permit informarea continuă şi sistematică a vizitatorilor şcolii;
• logistică media, Internet, supraveghere video;
• compartiment sanitar – asistenţă medicală.