• Şcoala ar trebui să înveţe competenţe, nu doar informaţii. • Copiii să înveţe să îşi caute un punct personal de vedere, să înveţe să greşească şi să continue. • Şcoala ar trebui să ne înveţe că există emoţii şi că de gestionarea lor depinde succesul şcolar. • Şcoala este despre ataşament, cooperare şi….multă prietenie!
Secţiunea a IV-a a Conferinţei Internaţionale „UN-BORDERING DISCIPLINARITY TRANS-/CROSS-/POST-DISCIPLINARY APPROACHES TO HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES”, organizată de Departamentul DPPD, Universitatea „Spiru Haret„, a reunit nouă comunicări de specialitate din domeniul ştiinţelor educaţiei cu o tematică bogată plecând de la importanţa dezvoltării carierei didactice prin programe de formare profesională, succesul unui cadru didactic în contextul pandemic şi post-pandemic, formarea referenţialului axiologic şi continuând cu performanţa în managementul educaţional modern.
La această secţiune au participat 25 de cadre didactice din România şi Republica Moldova, cadre didactice din învăţământul superior, directori de instituţii de învăţământ preuniversitar, metodişti, profesori, învăţători, educatori şi studenţi practicieni ai Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din Universitatea „Spiru Haret”.
Finalul secţiunii s-a concretizat într-un workshop didactic cu tema „Predarea prin ataşament”, cunoscut fiind faptul legat de capacitatea elevilor de a învăţa profund influenţată de calitatea legăturii de ataşament pe care aceştia o stabilesc cu educatorii şi colegii lor. Mulţumim colegului nostru Răzvan Danc pentru o după-amiază extraordinar de interesantă!
Activitatea din şcoală rămâne o experienţă competitivă care consacră memoria şi examinarea ca măsuri de control al calităţii. Cred cu tărie că în educaţia din România există oameni minunaţi şi implicaţi în a le oferi copiilor doza potrivită de afecţiune!
Un alt subiect abordat în două dintre comunicări a fost legat de jocul didactic, prin care se realizează o bună parte din sarcinile instructiv-educative din grădiniţă sau clasele primare, el având un rol foarte important în dezvoltarea psihică a copiilor.
Participanţii la secţiune au fost de acord că EDUCAŢIA reprezintă unul dintre domeniile de cunoaştere cu mari implicaţii în vastul proces al dezvoltării umane şi sociale.
„Dacă nu ai la vederea unui copil sau a unui tânăr o tresărire emotivă şi o înclinare spre a-i îndruma şi a-i veghea destinul, dacă nu poţi să îmbraci într-o căldură emotivă, generoasă, relaţiile şi dialogul cu un tânăr, nu ai de ce să te faci dascăl.” (Mircea Maliţa, 1986)
Conf.univ.dr. Sebastian CHIRIMBU