Consiliul Judeţean Dâmboviţa, prin Complexul Naţional Muzeal „Curtea Domnească” Târgovişte anunţă că Muzeul de Artă Târgovişte găzduieşte expoziţia „Pictură plus pictură egal pictură” semnată Marin Mihai Horea şi Mihai Sârbulescu. Expoziţia curatoriată de Maria Paşc şi Andrei Rosetti a fost vernisată în cadrul manifestărilor dedicate Zilelor Judeţului Dâmboviţa. În deschiderea expoziţiei a vorbit criticul şi istoricul de artă Doina Mândru.
Expoziţia poate fi vizitată până pe 27 august 2023, la Muzeul de Artă din Târgovişte, Calea Domnească nr. 185, de marţi până duminică, în intervalul orar 900 – 1700.
Despre „Pictură plus pictură egal pictură”, Maria Paşc, curatorul expoziţiei remarcă: „O vorbă înţeleaptă zice: nu-i da povaţă celui care nu ţi-o cere, pentru că nu te ascultă. Fă-l să ţi-o ceară!” Întocmai aşa face Mihai cu toţi cei care au prilejul să-i fie aproape. Mihai Sârbulescu este un izvor cu apă bună care ştie mai întâi să stârnească setea. L-am întrebat cum pot să deosebesc o piesă muzicală bună ori o poezie bună. Mi-a răspuns: simţi că ţi se adresează! L-am întrebat ce este pictura. Mi-a citat vorbele lui Ionică Grigorescu: Ce nu este pictură nu există. Despre profesorat, Mihai Sârbulescu prezintă următoarea formulă: Școală = disciplină (vocabular) + chiul. Afabil și inefabil. Ce este important este de nespus. A simplifica este marea chestie. Prin chiul, Mihai nu înţelege clasica lipsă de la ore, ci lipsirea de lucrurile superflue, de prisosul împovărător care se strecoară mai pretutindeni. În expoziţia de faţă, Mihai Sârbulescu şi Marin Mihai Horea aduc următoarea ecuaţie: Pictură plus pictură egal pictură. Care sunt termenii acestei ecuaţii? Mare, mic, mijlociu, cald, rece, un, doi, trei, pasaj! Fireşte, este vorba despre abstract, pentru că pictura în sine este abstractă. Cu totul altceva este reprezentarea. Când abstractul picturii se revarsă într-o reprezentare pe suprafaţa pânzei, avem de-a face cu o povestire, cu un lucru interdisciplinar: literatură plus pictură! Mihai, în pictură, ne arată ceea ce vrea el să arate: ascunsul pus la vedere.
Ascunsul pus la vedere este şi pictura lui Marin Mihai Horea. Împletirea de culori, mărturiseşte el, răspunde unei imaginaţii care se potriveşte cel mai bine cu felul său de a fi. În lucrările sale, Marin are în vedere legătura dintre forma geometrică şi culoarea pe care o prezintă în chip diferit de la o lucrare la alta. Forma este singurul element care însoţeşte pururea culoarea (Platon). Culoarea se revarsă, aşadar, prin formele geometrice, dar din îmbinarea lor lipseşte în chip firesc narativul ilustrativ. Pătrat, triunghi, cerc. În ascunsul lor stă doar poezia. Mihai Sârbulescu i-a dăruit studentului său Marin un cuţit de paletă, unealtă pe care Marin şi-a însuşit-o pentru totdeauna pentru a-şi picta viaţa, cu cea mai mare bucurie şi pasiune.”