Dacă tot suntem în secolul universului virtual, când orice informaţie se află „la un click distanţă”, oamenii îşi doresc să cunoască mai multe şi astfel accesează siturile de specialitate aflate la îndemână. De asemenea, călătoriile şi destinaţiile de vacanţă sunt căutate asiduu. Google – cel care ne oferă contactul cu întreaga planetă – a anunţat câştigătorii celei de-a treia ediţii a „Recenziei de Aur” (ediţia 2023), acesta fiind un proiect anual prin care premiază cele mai apreciate destinaţii turistice de pe Google Maps.
Surpriza plăcută pentru noi a fost faptul că, pentru ediţia de anul acesta, Google a premiat cu „Recenzia de Aur” nouă castele şi cetăţi din România, din fiecare regiune a ţării. Acestea au fost: Cetatea Alba-Carolina, din Alba Iulia (Transilvania); Cetatea de Scaun a Sucevei, din Suceava (Bucovina); Cetatea Medievală Enisala, din Enisala (Dobrogea); Cetatea Medievală a Severinului, din Drobeta-Turnu Severin (Oltenia); Cetatea Oradea, din Oradea (Crişana); Castelul Károlyi, din oraşul Carei (Maramureş); Bastionul Maria Theresia, din Timişoara (Banat); Castelul Peleş, din Sinaia (Muntenia); Palatul Culturii, din Iaşi (Moldova).
Cum au fost stabiliţi câştigătorii? Pentru analiză, au fost selectate destinaţiile cu un profil verificat şi actualizat în Google Profilul Companiei, din categoriile castele, palate, cetăţi şi fortăreţe. Câştigătorul din fiecare regiune istorică a României a fost destinaţia cea mai apreciată din aceste categorii, respectiv cea care a avut cel mai mare număr de recenzii pe Google Maps în regiunea sa (minim 1000 de recenzii) şi un rating de peste 4,5 stele.
„Pe Google Maps se găsesc mii de recenzii de calitate, iar adeseori turiştii se inspiră din ele înainte de a decide să viziteze un obiectiv turistic. Mai mult, cele mai noi funcţii AI din Google Maps, precum Immersive View, Rute Ecologice, sau Google Lens, îi pot ajuta pe turişti să se orienteze mai bine în călătoria lor printr-un oraş nou, din ţară sau străinătate, sau să descopere monumente istorice excepţionale. Castelele şi cetăţile sunt obiective turistice importante şi ne-am bucura ca prin „Recenzia de Aur”, cât şi prin Google Maps să reuşim să aducem o mai mare vizibilitate asupra monumentelor istorice din România”, a declarat Elisabeta Moraru, Country Director Google România. Castelele şi alte obiecte istorice sunt unele dintre cele mai bine cotate atracţii evaluate de utilizatori pe Google Maps. Astfel, proiectul Google „Recenzia de Aur” şi-a propus ca anul acesta să facă vizibile cele mai apreciate monumente istorice din CEE (Europa Centrală şi de Est) pe Google Maps. Selecţia include, pe lângă România, şi alte ţări precum Polonia, Republica Cehă, Slovacia şi Croaţia.
Astfel creşte posibilitatea ca şi turismul să se dezvolte, iar numărul de călători ce vin în România să fie din ce în ce mai mare. Veniţi în România, pentru că aveţi ce vedea şi ce afla! (George V. GRIGORE)
Surse: ziare.com; stirileprotv.ro; startupcafe.ro; gds.ro; rfi.ro; psnews.ro; descopera.ro, gandul.ro; viata-libera.ro, comunicate.info; hdsatelit.com; newsweek.ro; realitatea.net; monitorulexpres.ro; ploiestii.ro; stirilekanald.ro; impactfmregional.ro; bzt.ro