Masă rotundă studenţi – angajatori:
Tendinţe în dezvoltarea pieţei muncii într-o lume diversă, echitabilă şi incluzivă
Vineri, 26 aprilie 2024, în cadrul Facultăţii de Ştiinţe Economice din Câmpulung s-a desfăşurat întâlnirea anuală studenţi-angajatori, cu tema „Tendinţe în dezvoltarea pieţei muncii într-o lume diversă, echitabilă şi incluzivă”.
La eveniment au participat agenţi economici din Câmpulung, studenţi şi masteranzi ai facultăţii de la programul de studii universitare de licenţă Contabilitate şi informatică de gestiune şi de la programul de studii universitare de master Contabilitate şi managementul afacerilor, precum şi cadre didactice.
Discuţiile s-au îndreptat către modificările apărute în structura ocupaţiilor de pe piaţa muncii, necesitatea dezvoltării competentelor IT şi implicaţii ale digitalizării IMM-urilor în pregătirea studenţilor, în contextul dezvoltării rapide a tehnologiei informaţiei şi a caracteristicilor pieţei muncii, stăpânirea tehnologiei digitale fiind esenţială, atât pentru viaţa personală, cât şi pentru cea profesională. Un studiu efectuat de către specialişti arată că tinerii încep să folosească internetul în jurul vârstei de 9 ani, iar aproape toţi elevii şi studenţii folosesc smartphone-ul pentru a accesa internetul.
Agenţii economici invitaţi au subliniat că absolvenţii de studii universitare de licenţă au nevoie să dobândească competenţe specifice în domeniul tehnicilor digitale, cum sunt:
• procesarea informaţiei, comunicarea, abilităţi de soluţionare a problemelor;
• crearea de conţinut digital, utilizarea mijloacelor de comunicare moderne folosind reţelele de socializare, crearea de conţinut interactiv şi altele.
În continuare, s-a discutat despre planul de învăţământ de la cele două programe de studii universitare, de licenţă şi master, conturându-se propuneri de adaptare a acestora, în corelare cu cerinţele de pe piaţa muncii. Se poate spune, în concluzie, că perfecţionarea continuă a competenţelor digitale la studenţi, necesită eforturi comune şi acţiuni concentrate, care implică şi angajează toate părţile interesate: studenţi, profesori, factori de decizie din domeniul învăţământului şi comunităţile locale. (Conf.univ.dr. Laurenţia AVRAM, Conf.univ.dr. Viorica BRAGĂ)