Invitat: Dumitru GÎRBĂCEA, consilier comportamental, psiholog clinician cu formare în psihooncologie şi dezvoltare personală, psiholog clinician cu formare în CBT, sexterapie, terapie sistemică de cuplu şi familie, terapia stigmei, terapia centrată pe soluţii
Locul desfăşurării: meet.google.com/vrm-tpmp-zdk
Luni, 11 martie 2024
VIAŢA DUPĂ DIAGNOSTICUL ONCOLOGIC
– Restabilirea echilibrului emoţional şi reintegrarea în activităţile cotidiene –
În data de 11 martie 2024 a avut loc un nou eveniment din seria celor propuse prin proiectul ATELIER, desfăşurat de către Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universităţii Spiru Haret, Bucureşti.
Dezbaterea cu tema „Viaţa după diagnosticul oncologic – Restabilirea echilibrului emoţional şi reintegrarea în activităţile cotidiene” îşi propune să susţină nevoia studenţilor – viitorii specialişti – de a înţelege că intervenţia pentru persoanele diagnosticate oncologic se poate face pe două direcţii, direct pe pacient şi la fel de direct pe aparţinători, astfel încât terapeutul să creeze o dinamică relaţională care să genereze armonie şi acceptare.
În ambele direcţii se identifică spectrul emoţional al fiecărei părţi, astfel încât efectele fricilor să devină cât mai clare şi abordabile terapeutic. În mare parte, abordarea se poate realiza la nivel inconştient, astfel încât să fie atinsă „rădăcina” generatoare de emoţii care conduc la somatizare.
Sâmbătă, 16 martie 2024
COMPORTAMENTUL UMAN
– intervenţia comportamentală cu instrumentele psihologice ale mai multor şcoli terapeutice –
În data de 16 martie 2024 a avut loc dezbaterea cu tema Comportamentul uman – intervenţia comportamentală cu instrumentele psihologice ale mai multor şcoli terapeutice – ce şi-a propus să susţină nevoia studenţilor – viitorii specialişti – de a cunoaşte abordările specifice fiecărei şcoli terapeutice privind înţelegerea şi prevenirea tulburărilor de comportament, într-o prezentare dinamică ce s-a axat pe exemple concrete din cabinetul psihologului.
Comportamentul uman trebuie considerat o activitate dirijată şi nu o reacţie oarecare, scopul fiind cel care în mare parte reglează această dirijare. Sistemul comportamental al omului reprezintă un ansamblu coerent de valori-acţiune, stări sau transformări prin care subiectul intră într-o relaţie cu mediul ambient, cu alţii şi cu sinele. Pe un continuum funcţional, comportamentul poate fi inconştient, inclusiv când reprezintă materializarea unui algoritm înnăscut, sau poate fi conştient când este urmarea unei decizii, când este voluntar.
În spatele fiecărui tip de comportament stă un bagaj emoţional acumulat direct sau transgeneraţional, acumulare care influenţează tipologia de comportament. Şcolile terapeutice care vor fi vizate în această prezentare au identificat baza acestor acumulări şi prin mecanisme specifice intervin la nivel conştient sau inconştient, astfel încât comportamentul unei persoane să genereze stare de bine atât pentru persoana în cauză, cât şi pentru cei din jur.
Au participat la dezbateri studenţi, cadre didactice ale Universităţii Spiru Haret, alţi oaspeţi reprezentând domenii diferite de specializare. (Bianca PELTEA)