Opinia Națională

Săptămânal de opinie, informație și idei de larg interes național

  • Home
     
  • Publicații
     
  • Editorial
     
  • Universitaria
     
  • Despre noi
     
  • Contact
     
Back to top

Prima pagină > Universitaria > Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Bucureşti

Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Bucureşti

icon-calendarData: 27 mai 2025

Proiectul ATELIER

Scenariul de viaţă

– Deciziile care conturează şi determină limitele între care trăim –

Invitat: Laura VASLUIANU, psiholog clinician şi psihoterapeut cu formare în analiza tranzacţională, consultant organizaţional în aria de formare-dezvoltare

Locul desfăşurării: meet.google.com/vrm-tpmp-zdk

În data de 19 mai 2025 a avut loc un nou eveniment din seria celor propuse prin proiectul ATELIER, desfăşurat de către Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universităţii „Spiru Haret”, Bucureşti.

Dezbaterea cu tema „Scenariul de viaţă – Deciziile care conturează şi determină limitele între care trăim” – şi-a propus să susţină nevoia studenţilor, viitorii specialişti, de a descoperi unul dintre conceptele de bază care este astăzi recunoscut în numeroase orientări terapeutice, alături de câteva instrumente valoroase de autocunoaştere şi dezvoltare personală, într-o prezentare interactivă ce s-a axat pe lucrul aplicat cu modele utilizate în psihoterapie.

Scenariul de viaţă este un concept utilizat în analiza tranzacţională, ca orientare psihoterapeutică întemeiată de psihiatrul canadian Eric Berne la mijlocul secolului trecut. Analiza tranzacţională este o metodă psihoterapeutică şi în acelaşi timp o teorie a personalităţii care se fundamentează pe explicarea a ceea ce se întâmplă atât în interiorul nostru, cât şi între noi atunci când comunicăm cu ceilalţi. De asemenea, este utilizabilă ca teorie a comunicării fundamentată pe modele specifice de comunicare în sisteme şi organizaţii – precum şi o teorie a dezvoltării copilului, în special prin cadrul conceptual al „scenariului de viaţă”, care arată cum tiparele mentale şi comportamentale îşi au originea în copilărie. Această prezentare şi-a propus şi a reuşit ca, dincolo de înţelegerea conceptului teoretic, să-i sprijine efectiv pe participanţi în a descoperi elemente ale propriului scenariu de viaţă.

Au participat la dezbatere studenţi, cadre didactice ale Universităţii Spiru Haret, alţi oaspeţi, reprezentând domenii diferite de specializare. (Bianca PELTEA)

Online

  • Bucuresti, dragostea mea (10)
  • Ce citim (62)
  • Centenar (30)
  • Cetăţean european (93)
  • Chipuri ale succesului (7)
  • Civilizaţia străzii (21)
  • Cultura la zi (133)
  • Destine (3)
  • Editorial (318)
  • Educaţie financiară (28)
  • Estetica străzii (30)
  • Ferestrele Istoriei (46)
  • Ferestrele trecutului (25)
  • Implicaţi (313)
  • Interviu (24)
  • Invitaţie la drumeţie (8)
  • Invitaţii în lumea artelor plastice (258)
  • Istorie abandonata (14)
  • Istorie recuperată (20)
  • Locuri (11)
  • Mari români (15)
  • Memorator (1)
  • Pasiuni (2)
  • Popasuri culturale (73)
  • Povești adevărate (2)
  • Preuniversitaria (259)
  • Puncte de vedere (28)
  • Romania de top (16)
  • Romania Spectaculoasa (41)
  • Studenție (2)
  • Tradiții (18)
  • Unde ne sunt absolvenţii (12)
  • Universitaria (941)
  • Vacanţă deşteaptă (9)
  • Valori româneşti (115)
  • Vitralii (294)
  • Vorbe altfel (4)

Numărul 808

Copyright Opinia Națională 2012