Opinia Națională

Săptămânal de opinie, informație și idei de larg interes național

  • Home
     
  • Publicații
     
  • Editorial
     
  • Universitaria
     
  • Despre noi
     
  • Contact
     
Back to top

Prima pagină > Universitaria > Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Bucureşti

Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Bucureşti

icon-calendarData: 19 noiembrie 2024

Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Bucureşti a organizat în cadrul proiectului ATELIER, în data de 12 noiembrie 2024, începând cu orele 18:30,evenimentul

Terapiile psihodinamice de tip psihanalitic
– diversitatea actuală, schimbările apărute şi relevanţa lor –

Invitat: Marana CIUBOTARU, psihoterapeut psihanalitic
Locul desfăşurării: meet.google.com/vrm-tpmp-zdk

În data de 12 noiembrie 2024 a avut loc un nou eveniment din seria celor propuse prin proiectul ATELIER, desfăşurat de către Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Bucureşti a Universităţii Spiru Haret.

Dezbaterea cu tema „Terapiile psihodinamice de tip psihanalitic– diversitatea actuală, schimbările apărute şi relevanţa lor”– şi-a propus să susţină nevoia studenţilor, viitorii specialişti, de a descoperi diferenţele existente între psihanaliză (individuală, de familie şi grup), psihoterapia psihanalitică şi consilierea psihanalitică.

S-a discutat despre universul conceptual care s-a dezvoltat în timp pe baze freudiene, subliniind relevanţa „vorbitului despre trecut” şi eficienţa acestor intervenţii de lungă durată, motivată de nevoia operării unor schimbări profunde, asupra unor structuri formate şi consolidate într-un timp îndelungat, înconjurate de mecanisme de apărare cu un rol puternic, pentru a asigura nu doar o simplă înlocuire, ci o reconstruire cu sens personal (autentică) şi valoric (principiul realităţii).

Deşi psihanaliza încă este asociată cu numele lui Freud, prin urmare cu o abordare axată pe sexualitate, îmbătrânită şi perimată, ea a continuat să funcţioneze ca un organism viu, cu multe curente noi şi schimbări de la perspectiva freudiană, în special trecerea de la lucrul bazat pe interpretări la curentul relaţional.

Au participat la dezbatere cadre didactice şi studenţi ai Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, studenţi, cadre didactice ale Universităţii Spiru Haret, alţi oaspeţi, reprezentând domenii diferite de specializare. (Bianca PELTEA)

Online

  • Bucuresti, dragostea mea (10)
  • Ce citim (62)
  • Centenar (30)
  • Cetăţean european (93)
  • Chipuri ale succesului (7)
  • Civilizaţia străzii (21)
  • Cultura la zi (133)
  • Destine (3)
  • Editorial (318)
  • Educaţie financiară (28)
  • Estetica străzii (30)
  • Ferestrele Istoriei (46)
  • Ferestrele trecutului (25)
  • Implicaţi (313)
  • Interviu (24)
  • Invitaţie la drumeţie (8)
  • Invitaţii în lumea artelor plastice (258)
  • Istorie abandonata (14)
  • Istorie recuperată (20)
  • Locuri (11)
  • Mari români (15)
  • Memorator (1)
  • Pasiuni (2)
  • Popasuri culturale (73)
  • Povești adevărate (2)
  • Preuniversitaria (259)
  • Puncte de vedere (28)
  • Romania de top (16)
  • Romania Spectaculoasa (41)
  • Studenție (2)
  • Tradiții (18)
  • Unde ne sunt absolvenţii (12)
  • Universitaria (941)
  • Vacanţă deşteaptă (9)
  • Valori româneşti (115)
  • Vitralii (294)
  • Vorbe altfel (4)

Numărul 808

Copyright Opinia Națională 2012