Universitatea Spiru Haret – Facultatea de Educaţie fizică şi Sport şi Universitatea Craiova – Facultatea de Educaţie fizică şi Sport au organizat la Bucureşti
a XI-a Conferinţă Internaţională:
Exerciţiile fizice – o cale complexă şi modernă pentru promovarea unei vieţi sănătoase/Physical exercises – a complex and modern way to promote healthy living – 6-7 decembrie 2019, Bucureşti
Organizatorii conferinţei şi-au propus să aducă o contribuţie importantă la dezvoltarea cercetării ştiinţifice din domeniu, cu ajutorul unor teme interdisciplinare, în condiţiile în care educaţia fizică reprezintă un element complex, care induce dezbateri despre managementul sportiv, dar şi despre cercetarea fundamentală de profilaxie şi terapie de recuperare.
Preşedinte de onoare al Conferinţei: conf. univ dr Aurelian A. Bondrea, rectorul Universităţii Spiru Haret.
Preşedinţi: • prof univ. dr. Georgeta Niculescu, decanul Facultăţii de Educaţie fizică şi Sport din cadrul Universităţii Spiru Haret • prof univ. dr. Marian Dragomir, decanul Facultăţii de Educaţie fizică şi Sport din cadrul Universităţii Craiova.
Comitetul ştiinţific a fost alcătuit din specialişti provenind din Polonia, Croaţia, Turcia, India, Moldova, Italia, Muntenegru, Grecia, România.
Conferinţa a fost onorată de: • prof univ. dr. Georgeta Niculescu, decanul Facultăţii de Educaţie fizică şi Sport din cadrul Universităţii Spiru Haret • prof univ. dr. Marian Dragomir, decanul Facultăţii de Educaţie fizică şi Sport din cadrul Universităţii Craiova • prof univ. dr. Doina Orfănescu Facultatea de Educaţie fizică şi Sport din cadrul Universităţii Craiova • prof univ. dr. Maria Andronie, prorector al Universităţii Spiru Haret • prof univ. dr. Monica Stănescu, prorector al Universităţii Naţionale de Educaţie fizică şi Sport • dr. Dorel Ţociu, şef de secţie Biochimie la Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport • prof. Răzvan Călugăreanu, inspector Educaţie fizică şi Sport, ISMB.
Evenimentul a fost precedat de Atelierul Actualităţi în medicina sportivă, în perspectiva Jocurilor Olimpice 2020 de la Tokyo, coordonat de conf. dr. Răzvan Buşneag, director al Institutului de Medicină Sportivă.
În programul manifestării au fost o sesiune plenară şi prezentare de postere pe trei secţiuni: • Managementul Educaţiei fizice şi Sportului • Sport şi performanţă sportivă • Kinetoterapie şi medicină sportivă, toate primite cu interes de către participanţi.
În sesiunea plenară, au susţinut lucrări: • Mihai Dumangiu: Importanţa posturii şi terapiei fizice în amiotrofia spinală • Răzvan Călugăreanu: Noutăţi şi tendinţe în lecţia de educaţie fizică la nivel preuniversitar • Dorel Tocitu: Importanţa biochimiei în sportul de performanţă.
Gazdele au invitat oaspeţii să viziteze PREMIUM WELLNESS INSTITUTE, o structură conexă a Universităţii Spiru Haret situată în str. Dumitru Brumărescu nr. 1-3,sector 4, Bucureşti, un complex de experienţe unice, atât pentru trup, cât şi pentru spirit. Complexul este conceput pe trei tipuri de servicii, respectiv, centru medical, sport şi wellness şi hotel şi restaurant. Toate aceste servicii cu derivatele lor răspund în faţa a patru principii fundamentale: sănătate, putere, frumuseţe şi echilibru.
S-au pus în discuţie teme de o importanţă vitală pentru starea de sănătate a oamenilor, s-a subliniat rolul vital al educaţiei fizice, aşa cum ne-a şi declarat recent prof. univ. dr. Georgeta Niculescu, referindu-se la rolul educaţiei fizice: „Educaţia fizică este o componentă importantă în educaţia generală a individului, care îşi lasă amprenta formativă imediat, prin efectele exerciţiului fizic asupra sferei biologice, psihologice şi sociale a copilului. Dar are şi efecte formative în timp, care înseamnă formarea deprinderii de practicare independentă şi continuă a exerciţiilor fizice. Şi dacă vă spun că obiectivul prioritar al educaţiei fizice este asigurarea, menţinerea stării de sănătate a tinerei generaţii, cred că am demonstrat clar care este efectul acestui deficit de profesori de educaţie fizică în învăţământ: o posibilă stare de sănătate precară. O motricitate redusă induce efecte nu doar asupra felului în care copilul efectuează gesturi, acte motrice, dar mai ales asupra sferei biologice, psihologice şi sociale a copiilor. Efectele pozitive ale activităţilor sportive se răsfrâng, în plan anatomic şi fiziologic, asupra elasticităţii şi tonusului muscular, asupra mobilităţii articulaţiilor şi consolidării osoase, asupra sănătăţii aparatului cardio-respirator şi devin priorităţi în dezvoltarea fizică a copilului. Sublinez şi efectele sanogene asupra greutăţii corporale, căci ştim care sunt, în ziua de azi, problemele grave ale obezităţii la copii. Exerciţiile fizice pe care le practică elevii în şcoală stimulează funcţionarea aparatului cardio-respirator, rezultatul fiind o bună oxigenare a întregului organism, o întărire a sistemului imunitar, o mai bună rezistenţă la orice fel de solicitare fizică şi intelectuală. Exerciţiile fizice, lecţia de educaţie fizică, activităţile sportive extracurriculare efectuate în grup lărgesc comunicarea, socializarea, prietenia, încrederea, respectul de sine, adaptarea socială a copiilor.” (M.V.I.)