Asociaţia Europeană a Coordonatorilor Erasmus (EAEC) a organizat în perioada 24-28 iunie 2024, la Porto, Portugalia, cel de-al 20-lea
Congres şi Expoziţia anuală Erasmus – ERACON 2024.
Coordonatori Erasmus, Manageri de plasare şi stagii, Cercetători şi profesionişti interesaţi de Programul Erasmus şi aparţin fie lumii academice, fie mediului de afaceri, au fost invitaţi să participe la Congres pentru a face prezentări şi a trimite lucrări scrise despre experienţele lor în domenii legate de Programul Erasmus. În cadrul Congresului, au fost organizate sesiuni şi workshop-uri.
Din partea Universităţii Spiru Haret, prof.univ. dr. Gheorghe DUDA, membru în Consiliul de conducere al Asociaţiei Europeană a Coordonatorilor Erasmus a condus unele dintre workshop-uri. De asemenea, prof.univ. dr. Gheorghe DUDA împreună cu conf.univ.dr. hab. Daniel GÂRDAN au prezentat o lucrare primită cu interes: „Mobilitate îmbunătăţită de IA: explorarea impactului Inteligentei Artificiale asupra programului Erasmus.”, în care, printre altele, se subliniază:
Din partea Universităţii Spiru Haret, prof.univ. dr. Gheorghe DUDA, membru în Consiliul de conducere al Asociaţiei Europeană a Coordonatorilor Erasmus a condus unele dintre workshop-uri. De asemenea, prof.univ. dr. Gheorghe DUDA împreună cu conf.univ.dr. hab. Daniel GÂRDAN au prezentat o lucrare primită cu interes: „Mobilitate îmbunătăţită de IA: explorarea impactului Inteligentei Artificiale asupra programului Erasmus.”, în care, printre altele, se subliniază:
„Deşi impactul direct al noilor tehnologii precum IA asupra programului Erasmus poate varia în funcţie de modul în care sunt implementate, există mai multe moduri potenţiale în care AI ar putea influenţa programul:
– Instrumentele bazate pe inteligenţă artificială ar putea oferi experienţe de învăţare personalizate pentru participanţii Erasmus. Aceste instrumente ar putea adapta conţinutul şi metodele de predare pe baza stilurilor şi preferinţelor individuale de învăţare, potenţial îmbunătăţind rezultatele învăţării
– Platformele de comunicare bazate pe inteligenţă artificială ar putea facilita colaborarea între participanţii Erasmus, indiferent de locaţia geografică sau diferenţele de fus orar. Acest lucru ar putea eficientiza proiectele de grup, discuţiile şi schimbul de cunoştinţe.
– AI poate analiza seturi mari de date generate de programul Erasmus pentru a identifica tendinţele, a evalua eficacitatea diferitelor iniţiative şi a informa procesul decizional. Această abordare bazată pe date ar putea ajuta administratorii de programe să facă alegeri informate cu privire la alocarea resurselor şi dezvoltarea programului.
– Aplicaţiile de învăţare a limbilor bazate pe inteligenţă artificială ar putea ajuta participanţii Erasmus să-şi îmbunătăţească abilităţile lingvistice înainte şi în timpul perioadelor de mobilitate. Aceste aplicaţii ar putea oferi lecţii de limbă personalizate, feedback de pronunţie şi practică de conversaţie.
– AI poate automatiza sarcini administrative repetitive, cum ar fi procesarea aplicaţiilor, verificarea documentelor şi programarea. Acest lucru ar putea elibera timp pentru administratorii de programe pentru a se concentra pe sarcini mai complexe şi pentru a oferi un sprijin mai bun participanţilor.
– Instrumentele de traducere bazate pe inteligenţă artificială ar putea facilita comunicarea între participanţii Erasmus din medii lingvistice diferite, favorizând schimbul şi înţelegerea interculturală.
– Instrumentele de accesibilitate bazate pe inteligenţă artificială ar putea face Programul Erasmus mai accesibil persoanelor cu dizabilităţi, oferind acomodaţii, cum ar fi subtitrări în timp real, funcţionalitate de transformare a textului în vorbire şi materiale de învăţare adaptabile.”
Principalele teme ale Congresului au inclus: • Erasmus+ 2021-2027• Erasmus+ şi Pandemia • Programul Erasmus+ • Calitatea activităţilor Erasmus • Carta Universităţii „Erasmus” • Educaţie continuă • Certificarea aptitudinilor • ECTS – Sistemul european de transfer de credite • DS – Supliment la Diplomă • Mobilitatea studenţilor pentru studii şi plasamente • Mobilitatea personalului pentru predare şi formare • OS – Suport organizaţional • OLS – Organizarea suportului lingvistic • Erasmus+ International • Mobilitatea şi sprijinul refugiaţilor • Săptămânile personalului Erasmus • Sistem educaţional cu trei cicluri • Finanţare şi Politică • Elevii şi profesorii cu dizabilităţi • Pregătirea lingvistică • Sisteme de suport TIC • Grade comune şi duble • Mobilitate şi viaţă Erasmus • Integrare profesională • Cazare pentru studenţi şi profesori • Mobilitate şi carieră • Mobilitate şi Recrutare • Programe de mentorat • Acorduri între instituţii şi întreprinderi • Cooperare între universităţi şi întreprinderi • Strategia UE 2030 • Educaţia adulţilor • Bune practici Erasmus • Dimensiunea socială a Erasmus • Capacitatea de angajare • Erasmus Mundus • Mobilitatea cercetătorilor • Cooperarea dintre UE şi universităţile din afara UE • Inovare academică • Stagii de studenţi • Noi abilităţi pentru noi locuri de muncă • Schimb virtual Erasmus • Internaţionalizarea • Cariera profesională a coordonatorului Erasmus.