DOMENIUL ŞTIINŢELE SPORTULUI ŞI EDUCAŢIEI FIZICE
• Kinetoterapia în afecţiunile locomotorii
Misiunea masteratului este de a asigura cadrul general teoretic, metodologic şi operaţional pentru înţelegerea, extrapolarea şi relaţionarea informaţiilor, în vederea dezvoltării gândirii creatoare şi a inovării în domeniul vast al Kinetoterapiei. Scopul programului este de aprofundare a cunoştinţelor de specialitate dobândite în ciclul de licenţă, dezvoltarea capacităţilor de cercetare ştiinţifică, de formare a competenţelor avansate pe linie profesională şi constituie o bază pregătitoare obligatorie pentru studiile doctorale. Programul promovează o abordare interdisciplinară şi asigură pregătirea specialiştilor cu înaltă calificare, în măsură să răspundă cerinţelor sociale actuale specifice profesiei de kinetoterapeut.
Misiunea masteratului este de a asigura cadrul general teoretic, metodologic şi operaţional pentru înţelegerea, extrapolarea şi relaţionarea informaţiilor, în vederea dezvoltării gândirii creatoare şi a inovării în domeniul vast al Kinetoterapiei. Scopul programului este de aprofundare a cunoştinţelor de specialitate dobândite în ciclul de licenţă, dezvoltarea capacităţilor de cercetare ştiinţifică, de formare a competenţelor avansate pe linie profesională şi constituie o bază pregătitoare obligatorie pentru studiile doctorale. Programul promovează o abordare interdisciplinară şi asigură pregătirea specialiştilor cu înaltă calificare, în măsură să răspundă cerinţelor sociale actuale specifice profesiei de kinetoterapeut.
Masteratul Kinetoterapia în afecţiunile locomotorii asigură absolvenţilor următoarele competenţe: • Proiectarea şi planificarea evaluării clienţilor şi diagnozei nevoilor lor de intervenţie kinetoterapeutică în afecţiunile locomotorii; • Elaborarea unor programe de intervenţie kinetoterapeutică adaptate nevoilor pacienţilor şi situaţiilor concrete de aplicare; • profilactic, curativ sau de recuperare în afecţiunile locomotorii; • Deprinderea corectă a modului de alegere şi performare a tehnicilor de kinetoterapie, includerea şi particularizarea acestora în programe kinetice şi recuperatorii, alături de celelalte modalităţi fizicale, pentru fiecare grup de afecţiuni ale aparatului locomotor; • Utilizarea elementelor de management şi marketing specifice domeniului.
Oportunităţi de carieră: Kinetoterapeut, profesor de cultură fizică medicală, fiziokinetoterapeut.
• Educaţie fizică şi antrenament sportiv
Masteratul asigură cadrul general teoretic, metodologic şi operaţional pentru înţelegerea, extrapolarea şi relaţionarea informaţiilor, în vederea dezvoltării gândirii creatoare şi a inovării în domeniul Ştiinţei sportului şi educaţiei fizice. Organizarea programului de studii universitare de master îşi propune să continue pregătirea absolvenţilor Programului de studii de licenţă Educaţie fizică şi sportivă, să promoveze o abordare interdisciplinară şi să asigure pregătirea specialiştilor cu înaltă calificare, în măsură să răspundă cerinţelor actuale specifice domeniului. De asemenea, masteratul asigură dezvoltarea capacităţilor de cercetare ştiinţifică ce constituie o bază pregătitoare obligatorie pentru studiile doctorale.
Masteratul asigură cadrul general teoretic, metodologic şi operaţional pentru înţelegerea, extrapolarea şi relaţionarea informaţiilor, în vederea dezvoltării gândirii creatoare şi a inovării în domeniul Ştiinţei sportului şi educaţiei fizice. Organizarea programului de studii universitare de master îşi propune să continue pregătirea absolvenţilor Programului de studii de licenţă Educaţie fizică şi sportivă, să promoveze o abordare interdisciplinară şi să asigure pregătirea specialiştilor cu înaltă calificare, în măsură să răspundă cerinţelor actuale specifice domeniului. De asemenea, masteratul asigură dezvoltarea capacităţilor de cercetare ştiinţifică ce constituie o bază pregătitoare obligatorie pentru studiile doctorale.
Programul de studii Educaţie fizică şi antrenament sportiv asigură absolvenţilor următoarele competenţe: • Operare cu categoriile, conceptele, noţiunile teoretice specifice procesului de educaţie fizică şi antrenament sportiv, desfăşurat în medii şi contexte variate; • Programarea, planificarea şi conducerea ştiinţifică a procesului de educaţie fizică şi antrenament sportiv în funcţie de stadiile de instruire abordate în practica domeniului; • Elaborarea de strategii, programe şi planuri pentru optimizarea activităţilor de educaţie fizică şi sport; • Exprimare motrică compatibilă cu cerinţele specifice programului şi conştientizarea parametrilor de efort; • Pregătire şi autopregătire continuă în domeniul de specialitate; • Utilizarea elementelor de management şi marketing specifice domeniului.
Oportunităţi de carieră. Profesori în învăţământul liceal, asistent de cercetare în educaţie fizică şi sport, referent de specialitate învăţământ. Planul de carieră al acestui masterat este strict legat de studiile universitare de licenţă şi de parcurgerea modulului de pregătire a personalului didactic (DPPD).
Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport – Bucureşti
Adresa: Şoseaua Berceni nr.24, sector 4 (Apărătorii Patriei)
Date de contact: telefon: 021 317 19 00
e-mail: admitere_efs@spiruharet.ro
DOMENIUL PSIHOLOGIE
• Psihologie judiciară şi victimologie
Programul masteral Psihologie judiciară şi victimologie îşi propune să dezvolte abilităţile cursanţilor în utilizarea metodelor şi tehnicilor moderne de cercetare în domeniul psihosociologiei devianţei, familiarizarea cu unele măsuri sociale care conduc la prevenirea şi diminuarea surselor potenţiale de agresivitate şi violenţă, cunoaşterea proble-maticii mediului penitenciar, a efectelor pe care mediul privativ de libertate le are asupra psihologiei deţinutului şi a raporturilor interumane, relevarea unor strategii de intervenţie în cazuri şi situaţii conflictuale şi violenţe etc.
Programul masteral Psihologie judiciară şi victimologie îşi propune să dezvolte abilităţile cursanţilor în utilizarea metodelor şi tehnicilor moderne de cercetare în domeniul psihosociologiei devianţei, familiarizarea cu unele măsuri sociale care conduc la prevenirea şi diminuarea surselor potenţiale de agresivitate şi violenţă, cunoaşterea proble-maticii mediului penitenciar, a efectelor pe care mediul privativ de libertate le are asupra psihologiei deţinutului şi a raporturilor interumane, relevarea unor strategii de intervenţie în cazuri şi situaţii conflictuale şi violenţe etc.
Oportunităţi de carieră. Poliţie, justiţie, penitenciare, Parchet, primării, diverse agenţii şi fundaţii, în calitate de consilieri sau experţi etc.
• Psihologie organizaţională şi managementul resurselor umane
Obiectivul esenţial al programului de masterat Psihologie organizaţională şi managementul resurselor umane este de a oferi o bază teoretică şi practică aprofundată, astfel încât competenţele dobândite de masteranzi să facă parte din cele şase categorii relaţionate cu funcţiile/rolurile profesionale: specificarea scopurilor, evaluare psihologică/diagnoză, dezvoltare de proiecte/design, intervenţie/implementare, evaluare a sistemelor şi informare/comunicare. La elaborarea şi definitivarea masteratului s-au avut în vedere modelele de competenţă ale psihologului specialist în psihologia muncii şi psihologie organizaţională promovate de CPR (Colegiul Psihologilor din România) şi cele elaborate de APIO (Asociaţia de Psihologie Industrială şi Organizaţională) pe baza standardelor existente în acest moment la nivel european.
Obiectivul esenţial al programului de masterat Psihologie organizaţională şi managementul resurselor umane este de a oferi o bază teoretică şi practică aprofundată, astfel încât competenţele dobândite de masteranzi să facă parte din cele şase categorii relaţionate cu funcţiile/rolurile profesionale: specificarea scopurilor, evaluare psihologică/diagnoză, dezvoltare de proiecte/design, intervenţie/implementare, evaluare a sistemelor şi informare/comunicare. La elaborarea şi definitivarea masteratului s-au avut în vedere modelele de competenţă ale psihologului specialist în psihologia muncii şi psihologie organizaţională promovate de CPR (Colegiul Psihologilor din România) şi cele elaborate de APIO (Asociaţia de Psihologie Industrială şi Organizaţională) pe baza standardelor existente în acest moment la nivel european.
Oportunităţi de carieră. Programul de studii de masterat Psihologie organizaţională şi managementul resurselor umane are ca misiune didactică formarea de specialişti pentru diverse arii ale psihologiei şi pentru celelalte profesii adiacente: psiholog, analist, auditor sisteme de management pentru sănătate şi securitate ocupaţională, consilier orientare privind cariera, consilier forţă de muncă şi şomaj, inspector în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, coordonator în materie de securitate şi sănătate în muncă, manager de proiect, manager de resurse umane, specialist resurse umane, specialist în relaţii publice, specialist în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă etc.
Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei - Bucureşti
Adresa: Strada Fabricii nr. 46 G, sector 6, Bucureşti
Date de contact: telefon: 021 455 10 21; 021 316 97 85;
fax: 021 255 60 94; e-mail: admitere_pse@spiruharet.ro
DOMENIUL PSIHOLOGIE
• Psihologie clinică şi intervenţie psihologică
Misiunea esenţială a programului masteral Psihologie clinică şi intervenţie psihologică constă în formarea de specialişti în domeniul psihologiei clinice, care să dobândească abilităţi şi competenţe, precum: psihodiagnostic psihologic şi evaluare clinică (vizează identificarea factorilor psihologici implicaţi în sănătate şi boală); intervenţie/asistenţă psihologică generală şi specifică, cea specifică, dobândită după programe avansate de formare profesională, fiind exprimată în consiliere psihologică şi psihoterapie – vizează controlul, la diverse niveluri de expertiză (generală versus specifică), factorilor psihologici implicaţi în sănătate şi boală; cercetare – vizează investigarea rolului factorilor psihologici în sănătate şi boală; educaţie şi formare – vizează implicarea celor deja formaţi în acest domeniu, atât în pregătirea noilor generaţii de profesionişti pentru de a deveni psihologi clinicieni, dar şi în dezvoltarea lor profesională (formare continuă).
Misiunea esenţială a programului masteral Psihologie clinică şi intervenţie psihologică constă în formarea de specialişti în domeniul psihologiei clinice, care să dobândească abilităţi şi competenţe, precum: psihodiagnostic psihologic şi evaluare clinică (vizează identificarea factorilor psihologici implicaţi în sănătate şi boală); intervenţie/asistenţă psihologică generală şi specifică, cea specifică, dobândită după programe avansate de formare profesională, fiind exprimată în consiliere psihologică şi psihoterapie – vizează controlul, la diverse niveluri de expertiză (generală versus specifică), factorilor psihologici implicaţi în sănătate şi boală; cercetare – vizează investigarea rolului factorilor psihologici în sănătate şi boală; educaţie şi formare – vizează implicarea celor deja formaţi în acest domeniu, atât în pregătirea noilor generaţii de profesionişti pentru de a deveni psihologi clinicieni, dar şi în dezvoltarea lor profesională (formare continuă).
Printre obiectivele generale ale masteratului se numără amplificarea capacităţii cursanţilor de înţelegere şi însuşire a noţiunilor predate la cursuri, creşterea abilităţii cursanţilor în utilizarea metodelor şi tehnicilor moderne de cercetare în domeniul psihologiei clinice, precum şi crearea unei mentalităţi noi în relaţie cu importanţa şi performanţele cercetării ştiinţifice; cunoaşterea şi aplicarea strategiilor metodologice de evaluare, prevenire şi tratament psihologic ale tulburărilor psihice, psihosomatice şi de adaptare; formarea deprinderilor diagnostice şi terapeutice de lucru în echipa medico-socială etc.
Programul masteral desfăşoară activităţi de îmbunătăţire a abilităţilor psihologului în ceea ce priveşte: diagnosticul şi tablourile clinice ale principalelor tulburări psihice; diagnosticarea şi înţelegerea tulburărilor psihosomatice; intervenţia în situaţii patologice deosebite: consumul de droguri, stresul posttraumatic, criza; colaborarea cu echipa terapeutică în circumstanţe dintre cele mai diverse; abordarea marilor perioade de maximă vulnerabilitate ale pacientului: vârsta a III-a, adolescenţa; cunoaşterea medicaţiei psihotrope şi a altor mijloace de intervenţie; comunicarea cu pacienţii şi aparţinătorii acestora, consilierea lor în ceea ce priveşte managementul bolii.
Oportunităţi de carieră. Psiholog clinician, cercetător sau asistent de cercetare în laboratoare de sănătate mintală, psiholog în clinici cu profil geriatric, psiholog în cadrul unor ONG-uri pentru asistarea şi protecţia persoanelor cu nevoi speciale, handicap, psiholog în cadrul Reţelei Naţionale de Protecţie a Copilului, psiholog în cadrul maternităţilor şi al cabinetelor de planning familial şi psihosexologie etc.
Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Bucureşti Adresa: Strada Fabricii nr. 46 G, sector 6, Bucureşti Date de contact: telefon: 021 455 10 21; 021 316 97 85; fax : 021 255 60 94; e-mail: admitere_pse@spiruharet.ro Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Braşov Adresa: Str. Turnului nr. 7, Braşov Date de contact: telefon: 021 455 10 61; e-mail: admitere_pseb@spiruharet.ro
DOMENIUL ŞTIINŢELE EDUCAŢIEI
• Consiliere educaţională (interdisciplinar cu domeniul Psihologie)
Programul de masterat Consiliere educaţională pune accent pe asimilarea de către cursanţi a metodelor şi tehnicilor de consiliere consacrate pe plan naţional şi internaţional, a exigenţelor psihologice, sociologice, educaţionale şi etice care sunt cerute de activităţile de consiliere, a tehnicilor şi abilităţilor de comunicare specifice.
Masteratul îşi propune să formeze capacitatea de a desfăşura activitate de consiliere educaţională independent şi în echipă, în cabinete psihologice, spitale, şcoli şi instituţii publice, de ocrotire, de asistenţă, de detenţie etc., de a stimula la masteranzi capacitatea de evaluare şi autoevaluare a performanţelor profesionale şi ştiinţifice personale şi ale colectivului în care îşi desfăşoară activitatea etc.
Prin parcurgerea programului, absolventul va dobândi următoarele competenţe: de a evalua şi de a pune în evidenţă probleme psiho-emoţionale, disfuncţionale şi de compor-tament ale unor indivizi, grupuri etc., de a elabora şi aplica programe de consiliere educaţională a persoanelor de diferite vârste, familiilor, grupurilor educaţionale etc., de a acorda sprijin de specialitate pentru optimizarea comportamentului şi îmbunătăţirea relaţiilor interpersonale.
Oportunităţi de carieră. Profesori în învăţământul liceal, postliceal, profesional şi de maiştri, profesori specializaţi pentru recuperarea şi educarea handicapaţilor, specialişti cu probleme de personal şi de pregătire a personalului (consilier forţă de muncă şi şomaj, consilier orientare privind cariera, consultant în domeniul forţei de muncă), psihologi, cercetători şi asistenţi de cercetare în psihologie.
Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei - Braşov
Adresa: Str. Turnului nr. 7, Braşov
Date de contact: telefon: 021 455 10 61;
e-mail: admitere_pseb@spiruharet.ro