Opinia Națională

Săptămânal de opinie, informație și idei de larg interes național

  • Home
     
  • Publicații
     
  • Editorial
     
  • Universitaria
     
  • Despre noi
     
  • Contact
     
Back to top

Prima pagină > Universitaria > Debut!

Debut!

icon-calendarData: 21 martie 2018

 

Sâmbătă seara, 10 martie 2018, la Opera Naţională din Bucureşti, într-o echipă de tineri entuziaşti, iubitori de muzică, tenorul Adrian Dumitru,  student în anul I la Universitatea Spiru Haret, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, programul de studii Muzică a debutat în rolul poetului Rodolfo.

Orice reîntâlnire cu Boema este pentru mine, interpretă a rolului Mimi, un privilegiu şi o mare bucurie dată de farmecul inspiraţiei şi măiestriei geniului puccinian, ce impune  implicarea celor care o interpretează, dar şi a celor care ascultă, fiind considerată cea mai populară lucrare a lui Puccini.

O emoţie în plus a fost şi debutul tânărului nostru student Adrian Dumitru, care a demonstrat că stăpâneşte elanul romantic, farmecul poetic şi generozitatea melodică a frazelor pucciniene, ben legato, cu ambitus de anvergură păstrându-şi tandreţea şi lirismul în spiritul melodramei lirice italiene.

Verismul afirmă ca principal mijloc de expresie melodia cantabilă şi o face într-o expresie sinceră, variată, tensionată uneori, modulată şi nuanţată de cele mai multe ori, într-o permanentă devenire şi mişcare în funcţie de determinarea acţiunilor scenice. Verismul realizează o desăvârşită unitate între muzică şi textul poetic în arii, romanţe şi melodii, ample sau scurte, care domină întreaga operă veristă. Cultivă şi impune armonia ca principal element de bază al mijloacelor de expresie, cu incursiuni în lumea modalului, împrumutat din muzica populară sau chiar a practicilor liturgice. Arta armoniei este adesea împreunată cu polifonia pentru realizarea dramaturgiei muzicale. Compozitorii verişti pătrund mai profund în formele expresiei muzicale şi prin suspensii acordice cu rezolvări întârziate, alunecări cromatice, schimbări enarmonice, vădind o mare preocupare pentru detaliu cu scopul realizării veridice şi subtile a conturării „fizionomiei” şi caracterelor.

Orchestra foloseşte ingenioase combinaţii timbrale, devine adesea un personaj principal, comentează acţiunea, sporeşte expresia lirică sau dramatică în multe pagini simfonice: interludii, preludii şi intermezzo, care ajută la crearea cadrului acţiunii, sugerează ambianţa şi convinge ascultătorii asupra acţiunii scenice. Prin acest mod de sugerare a atmosferei, verismul se apropie de impresionism şi anunţă, prin duritatea şi brutalitatea rezolvării conflictelor dramatice, expresionismul.

Am dorit să subliniez importanţa tenorului romantic, poetul Rodolfo interpretat de tânărul Adrian Dumitru şi a unei voci care ne face cinste nouă, haretiştilor.

Mult succes, respect profesional şi roluri pe măsura vocii tale, Adrian Dumitru! (Conf. univ. dr. Georgeta PINGHIRIAC, decanul Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane)

Online

  • Bucuresti, dragostea mea (10)
  • Ce citim (60)
  • Centenar (30)
  • Cetăţean european (93)
  • Chipuri ale succesului (7)
  • Civilizaţia străzii (21)
  • Cultura la zi (129)
  • Destine (3)
  • Editorial (314)
  • Educaţie financiară (28)
  • Estetica străzii (30)
  • Ferestrele Istoriei (46)
  • Ferestrele trecutului (25)
  • Implicaţi (313)
  • Interviu (24)
  • Invitaţie la drumeţie (8)
  • Invitaţii în lumea artelor plastice (254)
  • Istorie abandonata (14)
  • Istorie recuperată (20)
  • Locuri (11)
  • Mari români (15)
  • Memorator (1)
  • Pasiuni (2)
  • Popasuri culturale (73)
  • Povești adevărate (2)
  • Preuniversitaria (254)
  • Puncte de vedere (28)
  • Romania de top (16)
  • Romania Spectaculoasa (41)
  • Studenție (2)
  • Tradiții (18)
  • Unde ne sunt absolvenţii (12)
  • Universitaria (913)
  • Vacanţă deşteaptă (8)
  • Valori româneşti (113)
  • Vitralii (291)
  • Vorbe altfel (4)

Numărul 808

Copyright Opinia Națională 2012