Alianţa Danube Furniture Cluster a producătorilor şi comercianţilor de mobilă din România îndeamnă la regândirea afacerilor, privind cu mai mare atenţie la comportamentul consumatorului şi nişele de piaţă externe. Ei cred că brandul colectiv la export le va aduce un plus de competitivitate şi de comenzi, dacă vor încerca să găsească cele mai bune canale de a ajunge la clienţi, atât prin strategii individuale de firmă, cât şi prin platfoma de promovare colectivă.
În cadrul unui nou workshop digital organizat la iniţiativa USH Pro Business, membru al Alianţei, eveniment cu titlul Internaţionalizarea clusterului DFC, managerii au concluzionat că sunt necesare eforturi conjugate din partea membrilor DFC în ceea ce priveşte promovarea clusterului, sub aspectul intensificării eforturilor de comunicare colectivă şi a dezvoltării unei identităţi competitive, bazate pe inovare.
În cadrul unei prezentări efectuate de Alexandru Horaţiu Didea, managerul firmei Workspace Studio, acesta a subliniat importanţa canalizării pe clienţi, pe nevoile acestora, identificarea de oportunităţi chiar şi în condiţii de criză şi identificarea de nişe de piaţă neacoperite, generate de noua conjunctură. „Reconfigurarea spaţiilor comune de lucru, ca şi a spaţiilor individuale, cu măsuri de protecţie a angajaţilor, oferă acum oportunităţi de dezvoltare de noi produse în industria mobilei, fie prin soluţii de separare, dar şi de ergonomie şi confort acustic” a declarat Alexandru Horaţiu Didea, care a mai adăugat că „firmele care ştiu să formuleze şi să comunice clar acea ofertă unică de vânzare (unique selling propostion) adaptată noii conjuncturi, vor câştiga”.
De asemenea, membrii clusterului au reanalizat ideea unei stimulări a cererii prin măsuri conjugate cu insituţiile statului cum ar fi: includerea în lista de infrastructură critică a produselor de mobilă, program coerent de promovare a consumului de mobilă românească, precum şi alte soluţii.
„Actualul context obligă firmele să regândească afacerile de export şi rolul strategic al clusterelor, în sensul intensificării eforturilor de cooperare şi comunicare. Brandul de cluster devine prioritar în activitatea de promovare colectivă, iar digitalizarea este soluţia esenţială în activitatea de export, cel puţin în etapa actuală. Am analizat multe oportunităţi de expoziţii virtuale de mobilă ale marilor pieţe externe, care au proliferat uimitor de repede în ultima lună şi vom încerca să găsim soluţii de participare. Am dori ca autorităţile publice care susţin exporturile să considere şi finanţarea unor astfel de participări, ca măsură concretă de susţinere a producătorilor de mobilă în condiţiile contracţiei expoziţiilor cu prezenţa fizică a expozanţilor şi exponatelor, fară a uita totuşi că treptat se vor relua şi acestea”, a declarat conf. univ. dr. Costin Lianu, director general USH Pro Business, membru al clusterului şi vicepreşedinte al Asociaţiei DFC.
„Strategia clusterului trebuie să atace mai mult ca oricând comunicarea, ca instrument de promovare şi de accesare de noi pieţe, printr-o serie de instrumente şi tehnici de marketing mai agresive. Prezenţa pe canalele de comunicare, actualizarea permanentă a conţinutului site-ului, digitalizarea activităţii firmelor, dezvoltarea unei strategii mai ample de vânzare, utilizarea în comun a unei platforme tehnologice, toate devin instrumente cheie pentru repornirea motoarelor clusterului şi implicit a firmelor care îl compun.” a declarat Gabriel Nafureanu, director general Luxartim Oneşti şi preşedintele clusterului.
USH Pro Business – Evenimente, Comunicare şi Internaţionalizare • Str. Nicolae Iorga nr 34-36, Bucureşti, sector 1 • Tel: +40 216 500 014 • E-mail: office@ushprobusiness.ro • www.ushprobusiness.ro