• Deşi am produs rezultate deosebite, încă există o sarcină crucială la orizont, aceea este elaborarea recomandărilor de politici solide. • Aceste recomandări au ca scop încurajarea Ministerelor Educaţiei din Europa să introducă educaţia de inteligenţă artificială în şcoli. • Misiunea noastră este să deschidem calea pentru generaţia următoare să prospere în peisajul digital în continuă evoluţie, aşa că rămâneţi pe fază! • Un apel puternic către întregul consorţiu pentru dedicarea şi spiritul de colaborare! • Să continuăm să împingem limitele şi să promovăm un viitor în care educaţia AI devine parte integrantă a călătoriei fiecărui elev.
Proiectul FACILITATE AI (perioada de implementare 1.02.2022 – 31.01.2024) este un proiect Erasmus+, cofinanţat de Comisia Europeană, în cadrul programului Erasmus+ KA220-SCH, având scopul de a sprijini profesorii din şcoli în dezvoltarea unei baze de cunoştinţe şi a unei înţelegeri bazate pe dovezi a complexităţilor şi principiilor IA şi, de asemenea, stimularea gândirii creative care urmează să fie implementată în programa de învăţare a elevilor din clasele 7-12. În plus, rezultatele vor fi aplicate folosind STEAME în scopul de a dezvolta AI-STEAME pentru a fi utilizate de către profesori. Obiectivul final al proiectului este de a ajuta generaţiile viitoare să-şi dezvolte competenţele şi disponibilitatea pentru transformarea digitală, cu accent pe utilizarea şi aplicaţiile IA.
„FACILITATE-AI: Linii directoare pentru facilitarea învăţării inteligenţei artificiale (AI) de către elevii şcolilor din clasele 7-12” este un proiect de parteneriat strategic Erasmus+ coordonat de Cyprus Math Society cu nouă organizaţii şi şcoli partenere din şase ţări: Cipru, Bulgaria, Portugalia, România, Italia şi Grecia şi este cofinanţat de Comisia Europeană.
Din CONSORŢIU fac parte: organizaţia coordonatoare – Cyprus Mathematical Society – Cipru; parteneri: University of Plovdiv Paisii Hilendarski, – Bulgaria, Şcoala DOUKAS – Grecia, Instituto Politecnico Do Porto – Portugalia, Universitatea Spiru Haret – Romania, prof. Ivan Apostolov Şcoala Privata de Limba Engleza – Bulgaria, ITC Pacle Morante Limbiate – Italia, Institutul de Sisteme şi Aplicaţii de Accelerare (IASA) – Grecia, Univer-sitatea CIPRU.