George R. Lăzăroiu, de la Institute of Interdisciplinary Studies in Humanities and Social Sciences (IISHSS) New York, membru în comitetul ştiinţific, ne-a informat despre Conferinţa internaţională privind luarea deciziilor pentru întreprinderile mici şi mijlocii – 13-14 mai 2021, organizată de Universitatea Silezia din Opava, Şcoala de Administrare a Afacerilor din Karviná, Cehia. Procedura conferinţei din 2019 a fost indexată în Web of Science. Nu există nicio taxă de conferinţă. DEMSME 2021 este sponsorizată de un proiect al Uniunii Europene.
Conferinţa internaţională privind luarea deciziilor pentru întreprinderile mici şi mijlocii 2021 (DEMSME) (http://demsme.cms.opf.slu.cz ) este o întâlnire a profesioniştilor din universităţi şi întreprinderi interesate de teoria şi aplicaţiile cercetării decizionale folosind abordări informatice, matematice, afaceri economice şi management şi abordări de marketing în practica IMM-urilor. Rezultatele conferinţei vor fi publicate în Web of Science şi/sau în revistele partenere indexate în Web of Science şi/sau Scopus.
Procesele de luare a deciziilor se află în centrul conducerii unei afaceri. Dar, pentru fiecare profit potenţial, este posibil să existe un risc, un dezavantaj. Cu cât este mai importantă o decizie viitoare, cu atât devine mai greu să decidem, având în vedere consecinţele grave ale investiţiei într-un produs nou, preluarea unui partener, angajarea mai multor persoane sau extinderea operaţiunii. Acesta este motivul pentru care ar trebui să se utilizeze deliberări raţionale şi idei mai rapide şi mai intuitive. A face acest lucru printr-un proces cu paşi clar definiţi poate duce la rezultate mai bune. Abordarea interdisciplinară ar putea fi, de asemenea, utilă. Scopul principal al conferinţei este susţinerea unei discuţii mai ample despre procesul de luare a deciziilor din perspectivă interdisciplinară şi transregională. Fiecare participant are o şansă bună de a face schimb de experienţă şi de a se inspira pentru cercetări creative ulterioare cu colegi din diverse ţări, universităţi şi diferite domenii de afaceri.
Domeniile tematice ale conferinţei:
Marketing: • Managementul relaţiilor cu clienţii (CRM) şi beneficiile sale pentru dezvoltarea companiilor • Marketingul serviciilor • Marketing de marcă • Tendinţe moderne în comunicarea de marketing • Utilizarea reţelelor sociale în dezvoltarea marketingului • Marketingul de conţinut • Marketing offline versus online • Potenţialul de piaţă al anumitor grupuri de clienţi ţintă • Inovaţii în marketing • Specificul marketingului pe piaţa B2B.
Economia afacerilor şi management: • Întreprinderi şi noi abordări de management • Rolul logisticii în procesele de afaceri • Antreprenoriat durabil şi adaptabilitatea întreprinderilor • Măsurarea şi managementul performanţei în afaceri • Analiza factorilor economici care afectează deciziile luate de firmele de afaceri • Metode cantitative de analiză a întreprinderilor şi a factorilor care influenţează structurile organizaţionale • Managementul proceselor de afaceri • Controlul costurilor în întreprinderile mici şi mijlocii • De la modelele teoretice de economie de afaceri până la aplicaţiile lor practice • Perspective contemporane şi viitoare ale afacerilor familiale • Decizia IMM-urilor cehe să intre pe pieţele externe • Managementul inovaţiei şi managementul cunoştinţelor IMM-urilor • Managementul proiectelor în IMM-uri • Etică, responsabilitate socială corporativă şi durabilitate • Noi abordări în decizia strategiei pentru IMM-uri.
Informatică: • Luarea deciziilor bazate pe simulare • Datamining şi luarea deciziilor bazate pe cunoştinţe • Metode de inteligenţă artificială pentru luarea deciziilor • Modelarea proceselor de afaceri bazate pe agenţi • Optimizarea multivariată a proceselor de afaceri • Suport informaţional pentru luarea deciziilor • Inteligenţa computaţională • Sprijin computaţional al inteligenţei concurenţiale • Exploatarea proceselor şi descoperirea proceselor • Calculabilitate şi complexitate algoritmică în economie • Optimizare şi strategii pentru luarea deciziilor.
Matematică: • Metode cantitative într-un context al IMM-urilor • Metode de cercetare operaţională cu aplicaţii privind teoria IMM-urilor • Modelare economică şi analiză econometrică • Aplicaţie pentru IMM-uri • IMM-urile într-un context de economie matematică • Aplicarea modelelor de luare a deciziilor la IMM-uri • Incertitudine în metodele de luare a deciziilor pentru IMM-uri • Studii de caz privind metodele de decizie pentru IMM-uri • Modelare financiară pentru IMM-uri.
Marketing: • Managementul relaţiilor cu clienţii (CRM) şi beneficiile sale pentru dezvoltarea companiilor • Marketingul serviciilor • Marketing de marcă • Tendinţe moderne în comunicarea de marketing • Utilizarea reţelelor sociale în dezvoltarea marketingului • Marketingul de conţinut • Marketing offline versus online • Potenţialul de piaţă al anumitor grupuri de clienţi ţintă • Inovaţii în marketing • Specificul marketingului pe piaţa B2B.
Economia afacerilor şi management: • Întreprinderi şi noi abordări de management • Rolul logisticii în procesele de afaceri • Antreprenoriat durabil şi adaptabilitatea întreprinderilor • Măsurarea şi managementul performanţei în afaceri • Analiza factorilor economici care afectează deciziile luate de firmele de afaceri • Metode cantitative de analiză a întreprinderilor şi a factorilor care influenţează structurile organizaţionale • Managementul proceselor de afaceri • Controlul costurilor în întreprinderile mici şi mijlocii • De la modelele teoretice de economie de afaceri până la aplicaţiile lor practice • Perspective contemporane şi viitoare ale afacerilor familiale • Decizia IMM-urilor cehe să intre pe pieţele externe • Managementul inovaţiei şi managementul cunoştinţelor IMM-urilor • Managementul proiectelor în IMM-uri • Etică, responsabilitate socială corporativă şi durabilitate • Noi abordări în decizia strategiei pentru IMM-uri.
Informatică: • Luarea deciziilor bazate pe simulare • Datamining şi luarea deciziilor bazate pe cunoştinţe • Metode de inteligenţă artificială pentru luarea deciziilor • Modelarea proceselor de afaceri bazate pe agenţi • Optimizarea multivariată a proceselor de afaceri • Suport informaţional pentru luarea deciziilor • Inteligenţa computaţională • Sprijin computaţional al inteligenţei concurenţiale • Exploatarea proceselor şi descoperirea proceselor • Calculabilitate şi complexitate algoritmică în economie • Optimizare şi strategii pentru luarea deciziilor.
Matematică: • Metode cantitative într-un context al IMM-urilor • Metode de cercetare operaţională cu aplicaţii privind teoria IMM-urilor • Modelare economică şi analiză econometrică • Aplicaţie pentru IMM-uri • IMM-urile într-un context de economie matematică • Aplicarea modelelor de luare a deciziilor la IMM-uri • Incertitudine în metodele de luare a deciziilor pentru IMM-uri • Studii de caz privind metodele de decizie pentru IMM-uri • Modelare financiară pentru IMM-uri.
Termene
• Termen limită de depunere şi înregistrare 10 ianuarie 2021
• Notificarea acceptării rezumatelor 20 ianuarie 2021
• Termenul limită de depunere a lucrărilor 20 februarie 2021
• Notificarea acceptării lucrărilor 15 martie 2021
• Termenul revizuit de depunere a lucrărilor pe 23 martie 2021
• Termen limită de depunere şi înregistrare 10 ianuarie 2021
• Notificarea acceptării rezumatelor 20 ianuarie 2021
• Termenul limită de depunere a lucrărilor 20 februarie 2021
• Notificarea acceptării lucrărilor 15 martie 2021
• Termenul revizuit de depunere a lucrărilor pe 23 martie 2021