ATELIER
Scenariul de viaţă – jocurile psihologice
Partea a 2-a: Reconfirmarea poveştii de viaţă –
Invitat: Roxana Drăghici, psihoterapeut certificat (CTA-P), formator şi supervizor în Analiză Tranzacţională (PTSTA-P), preşedintele Asociaţiei ORIGINI de Analiză Tranzacţională Relaţională.
Locul desfăşurării: meet.google.com/vrm-tpmp-zdk
În data de 18 noiembrie, începând cu ora 10,30, a avut loc un nou eveniment din seria celor propuse prin proiectul ATELIER, desfăşurat de către Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universităţii Spiru Haret, Bucureşti.
Dezbaterea cu tema Scenariul de viaţă – jocurile psihologice – reconfirmarea poveştii de viaţă şi-a propus să susţină nevoia studenţilor – viitorii specialişti – de a învăţa să identifice tiparele inconştiente de interacţiune, să le analizeze şi să descopere cum pot fi înlăturate şi înlocuite cu tipare constructive, într-o prezentare dinamică ce se va axa pe aplicaţii practice ale modelelor discutate.
Jocurile psihologice sunt interacţiuni repetitive, inconştiente şi nesatisfacătoare pe care le avem cu cei din jur, la sfârşitul cărora cei care le joacă simt un sentiment neplăcut. De obicei, urmează un tipar – o secvenţă caracteristică de interacţiuni. Jocurile fac parte din tiparele neconstructive de interacţiune prin care persoanele cer într-un mod ineficient ceea ce îşi doresc. Jocurile reîntăresc scenariul de viaţă. O modalitate de a analiza un joc psihologic este triunghiul dramatic, ce include trei roluri inconştiente: Salvator, Persecutor şi Victimă. Dacă îl înţelegem, putem descoperi apoi ce este nevoie să facem pentru a ieşi din triunghiul dramatic şi a intra în triunghiul câştigătorului.
La dezbaterea adresată cadrelor didactice şi studenţilor Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din cadrul Universităţii Spiru Haret, dar şi invitaţilor acestora, au participat studenţi, cadre didactice, alţi oaspeţi reprezentând domenii diferite de specializare. (Bianca PELTEA)