FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020
Axa prioritară 3 Locuri de muncă pentru toţi
Cod apel: POCU/82/3/7/Creşterea ocupării prin susţinerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană
Titlul proiectului: Antreprenori SMART – Tineri Responsabili, Ambiţioşi, Motivaţi, de Succes
Beneficiar: Asociaţia „Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură”
Cod SMIS: 104098
Aria de implementare: Regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia
Antreprenori SMART – Cristina Ştefana RADU
• În cadrul Etapei a II-a a Proiectului Antreprenori SMART – Tineri Responsabili, Ambiţioşi, Motivaţi, de Succes, în perioada martie-iunie 2019 au fost înfiinţate 34 de START-UP-uri, iar după semnarea Contractelor de Subvenţie au fost acordate primele tranşe de finanţare.
Asociaţia „Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă si Cultură”, în calitate de Beneficiar al Proiectului, POCU/82/3/7/, Cod SMIS: 104098, finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, a finalizat, conform Diagramei GANT, etapa de înfiinţare firme din cadrul subactivităţii SA 5.1 Înfiinţare firme, acordare subvenţii şi monitorizarea implementării planurilor de afaceri.
Toţi câştigătorii Competiţiei Planurilor de Afaceri, care au îndeplinit condiţiile de eligibilitate şi au încheiat Contractele de Subvenţie, au beneficiat de primele tranşe de finanţare. Astfel, în perioada martie-iunie 2019, în Regiunea Sud-Muntenia, au debutat în afaceri, cu activităţi specifice domeniului ales, 34 START UP-uri beneficiare ale ajutorului de minimis.
Ne propunem ca şi prin intermediul revistei Opinia naţională să prezentăm Antreprenorii SMART şi firmele înfiinţate in cadrul Proiectului.
Cristina Ştefana Radu este unul dintre câştigătorii Competiţiei Planurilor de Afaceri, care şi-a urmat visul de a deveni antreprenor, înfiinţând firma Atelierul de hăinuţe SRL – cu domeniul principal de activitate Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte pentru copii.
1. Ce este şi ce calităţi trebuie să aibă un antreprenor în viziunea dumneavoastră?
Un antreprenor este o persoană foarte curajoasă, în primul rând, mai ales dacă conştientizează de la început că antreprenoriatul presupune multe responsabilităţi şi sarcini. El trebuie să ştie (sau să fie capabil să înveţe în permanenţă) să administreze afacerea în sine, finanţele, echipa, dar, în acelaşi timp, pentru că piaţa resurselor umane este foarte instabilă, trebuie să ştie el însuşi să menţină activitatea şi posturile cheie. Calităţi? Trebuie să fie dinamic, responsabil, să fie deschis să se dezvolte continuu (lifelong learning), să ştie să delege sarcini şi să fie un bun manager, nu doar al resurselor financiare, ci şi al timpului.
2. În ce context aţi auzit de Proiectul Antreprenori SMART? Cum a fost experienţa dumneavoastră? Vi s-a părut complicat să aplicaţi pentru Competiţia Planurilor de Afaceri?
Am aflat când un membru din familie a sunat să întrebe despre administratorul de schemă, dar cum nu ştiam nimic, am citit pe internet, şi m-a convins prin conţinutul bun al informaţiei transmise şi apoi am trimis documentele de grup ţintă. Experienţa în general a fost bună, iar oamenii au fost şi sunt implicaţi şi dedicaţi. Nu a fost neapărat complicat, doar că activităţile în sine presupun multe hârtii, iar în era digitalizării ar trebui reduse: munca şi resursele de timp şi consumabile.
3. De ce aţi devenit antreprenor? Cum aţi ales ideea de afaceri?
Pur şi simplu consider că există două tipuri de oameni: cei cărora le place să li se atribuie sarcini şi să le execute şi cei cărora le place să gestioneze situaţiile şi să delege sarcinile. După patru ani de experienţă în câmpul muncii mi-am spus că trebuie să profit de oportunităţile oferite de liniile de finanţare nerambursabile şi să încerc să fac lucrurile aşa cum îmi doresc eu şi cum consider că e mai bine. Ca majoritatea antreprenorilor care încep un business într-un domeniu care se adresează copiilor, inspiraţia a venit de la propriii copii… şi de la cererea din piaţă, gândindu-ne la disponibilitatea părinţilor de a cheltui mult mai mult când e vorba de ceea ce au mai scump pe lume.
4. Ce înseamnă pentru dumneavoastră succesul în afaceri? Aveţi un model de antreprenor de succes care vă inspiră?
Eu succesul mi-l calculez, în primul rând, în timp. Dacă afacerea trece de primii doi ani critici fără să te îndatoreze, iar din al treilea an generează şi profit, atunci e un prim succes. Succes este şi dacă brand-ul creat devine popular rapid. Majoritatea afacerilor din ziua de azi se desfăşoară sau se promovează în online, aşa că dacă ai o poză de produs bine realizată, un site cu conţinut de calitate şi un om priceput în spatele social media, atunci produsele vor deveni rapid cunoscute şi vândute. Dacă mai punem şi două, trei persoane cu putere de influenţă în rândul oamenilor din mediul virtual, atunci tot ce îţi mai trebuie este o echipă care poate ţine pasul cu cererea şi să o satisfacă. Ştiu, toate astea costă, chiar mult uneori, dar marketingul este esenţial. Model? Nu mă inspiră cineva anume, dar eu apreciez orice persoană care munceşte pentru a-şi vedea visul împlinit.
5. Au existat probleme care v-au întârziat înfiinţarea firmei?
Demersurile premergătoare înfiinţării firmei au fost mai greoaie, cum ar fi obţinerea unor avize ce ţin de amplasarea containerelor care vor fi punct de lucru.
6. Ce surse de învăţare utilizaţi pentru dezvoltarea dumneavoastră personală?
Până de curând au fost cursurile de lungă durată/studiile superioare. Acum mă dezvolt doar prin experienţă proprie şi învăţând pas cu pas ceea ce îmi este necesar sau îmi place. În general, pun accent pe colaborările sănătoase, unde există şi chimie, de unde am cel mai mult de învăţat.
7. Ce planuri aveţi ca antreprenor? Cum vedeţi afacerea dumneavoastră peste doi ani?
Îmi doresc foarte mult să văd cum evoluează ideile mele de business. Dar cel mai mult îmi doresc să merg pe stradă şi să văd copii care poartă produsele mele: hăinuţe din materiale naturale şi/sau organice. Dacă o să mai găsesc programe care consider că mă avantajează, cu siguranţă voi mai apela la scheme de minimis. Pentru 2020 doresc să aplic la programul Internaţionalizare şi să particip la un târg internaţional de textile. Până atunci voi participa la diferite evenimente/târguri pentru a deveni cât mai vizibilă cu ceea ce fac.
———————
Toate datele firmelor înfiinţate în cadrul Proiectului Antreprenori SMART – Tineri Responsabili, Ambiţioşi, Motivaţi, de Succes: denumire firmă, adresă sediu social, adresă punct de lucru, domeniu de activitate, adresă de e-mail, website vor fi disponibile pe Portalul Proiectului: http://portal.antreprenorismart.ro/start-up/subactivitatea-sa-5-1/. Aceste date vor fi permanent actualizate cu informaţii noi despre acestea. Alte informaţii importante şi anunţuri despre Proiect pot fi găsite pe website-ul: http://antreprenorismart.ro/.
Firmele înfiinţate prin Proiect şi produsele/serviciile acestora vor fi susţinute şi promovate pe piaţa locală şi naţională în cadrul Evenimentelor de susţinere şi promovare a START-UP-urilor în Regiunea Sud-Muntenia, ce vor fi organizate conform SA 7.2 Campanie de organizare de evenimente de susţinere şi promovare întreprinderi.
Le dorim succes Antreprenorilor SMART în aceasta etapă importantă privind implementarea Planurilor de Afaceri! (Expert PR, Loredana MEGA; Manager Proiect, Marin CRUCERU)
• Telefon: 021.312.23.01 • E-mail: antreprenorismart@gmail.com
• https://www.facebook.com/antreprenorismart • http://antreprenorismart.ro