Georgeta APOSTOL. A absolvit Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Bucureşti din cadrul Universităţii Spiru Haret, promoţia 2019, învăţământ cu frecvenţă. În prezent este psihoterapeut psihanalitic.
Îi place sportul. Practică: schi, fitness, freediving, echitaţie, role, hicking. Iubeşte animalele şi orice activitate ce se poate desfăşura în natură. Dar şi cititul.
Crede în muncă: „Fără muncă nu există performanţă.”
Crede că durerea poate modela: „Depinde de noi cum vrem să ne modeleze.”
Nu îi place ipocrizia umană şi crede în empatia corect dozată.
Crede în puţin şi de calitate: less is more.
Este un om care poate îndura multă suferinţă: „Doza asta de masochism mă ajută în această profesie.”
Crede în echilibru şi vrea să ajute cât mai mulţi oameni să îşi găsească echilibrul individual.
Primul lucru pe care îl face dimineaţa este să îşi sărute partenerul de Bună dimineaţa!, iar apoi să bea un ceai verde.
Ea este Georgeta Apostol, iar prima sa amintire legată de Universitatea Spiru Haret este de acum 13 ani, când sora mai mică era deja studentă la USH, Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Ştiinţe Administrative, specializarea Drept . Primul său gând, influenţat de gândirea colectivă, a fost acela că aici nu se învaţă mai nimic. A ales însă să devină studentă aici şi să ignore cuvintele răuvoitoare.
„Eram în primul an la Psihologie, la cursul de Istoria Psihologiei; am pregătit o temă pe care am dezbătut-o în faţa colegilor. M-am simţit foarte bine şi am asemănat acest mod interactiv de desfăşurare a cursurilor cu modul de desfăşurare a cursurilor în învăţământul occidental şi atunci am conştientizat flexibilitatea cadrelor didactice şi capacitatea de centrare pe resursele studentului, lucru pe care multe universităţi din România nu îl fac.”
Deşi prima sa opţiune a fost facultatea I.M.S.T., specializarea Utilajul şi Tehnologia sudării, unde a obţinut titlul de inginer, dorinţa de a deveni psiholog a fost prea mare. Are şi un doctorat în Inginerie industrială cu dublă recunoaştere (de ministerul Educaţiei din România şi din Spania).
„Totul minunat, un inginer foarte bine pregătit, cu un vis încă neîmplinit. Aşa că, la vârsta de 32 de ani, m-am înscris la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din cadrul Universităţii Spiru Haret, să îmi îndeplinesc un vis vechi. Am renunţat treptat la inginerie (deşi toată lumea a zis că sunt nebună, având în vedere că sunt un inginer aşa bun – cuvintele lor, nu ale mele). În urmă cu trei ani m-am înscris şi la formare în Psihanaliză relaţională la Asociaţia Insight. Azi sunt un om cu un vis împlinit şi cu dorinţa de a îmbunătăţi acest vis pentru mine şi poate şi pentru alţii.”
Deşi a absolvit doar de un an, în prezent lucrează într-un cabinet individual de psihoterapie, oferind servicii de psihoterapie oamenilor care au nevoie de ajutor. Pe lângă aceste servicii oferite, activează ca psihoterapeut voluntar în proiectul naţional DepreHUB, unde a conturat multe perspective pentru viitorul apropiat.
Informaţiile acumulate pe perioada anilor de studii au ajutat-o să devină PROFESIONISTUL de azi.
„Vorbim de un proces educaţional complex, dar acestuia i se adaugă şi un proces psihic şi emoţional care este într-o dinamică continuă, ceea ce îl face să varieze continuu.
Toate informaţiile oferite în cadrul facultăţii reprezintă o parte importantă la alcătuirea vieţii mele profesionale, la care se adaugă studiul în afara orelor de curs (deşi se oferă informaţii preţioase la cursuri, acestea trebuie completate cu informaţii din studiul personal) şi piesa de rezistenţă din alcătuirea vieţii mele profesionale – zic eu că este cea mai importantă, dacă vrei să fii absolvent de psihologie şi vrei să „manipulezi”, în sensul cel mai bun, psihicul uman – este analiza personală, pe care am făcut-o ca psihoterapeut, timp de trei ani şi jumătate.”
În ceea ce priveşte profesorul preferat, nu se poate decide, pentru că „fiecare a lăsat o părticică din el în persoana care sunt azi.
„Profesor Simona Marica, pentru structura şi claritatea pe care mi le-a oferit în ceea ce înseamnă Semiologia. Mesaj: Vă mulţumesc pentru structură şi pentru că m-aţi făcut să înţeleg că patalogia şi normalitatea ţin de gradul de funcţionalitate al individului.
Profesor Dragoş Cârneci, pentru noutate, pentru partea experimentală a psihologiei şi pentru perspectiva neuroştiinţifică a psihopatologiei. Mesaj: Vă mulţumesc pentru această perspectivă şi vă doresc să îmbrăţişaţi mai mult flexibilitatea ştiinţifică.
Profesor Camelia Boancă, pentru „matematica” din psihanaliză şi pentru deschiderea de a împărtăşi din practica psihanalitică. Mesaj: Vă mulţumesc pentru naturaleţea cu care aţi transmis şi cele mai dificile situaţii pe care le-aţi întâlnit în practica privată şi pentru că aţi transmis o lecţie foarte importantă în această lume plină de vanitate, şi anume: „fiecare are un loc pe acest pe Pământ”.
Profesor Matei Georgescu, pentru profunzimea trăirilor şi pentru capacitatea de a privi situaţiile din toate unghiurile – emoţionale, afective, cognitive şi spirituale. Mesaj: Vă mulţumesc că mi-aţi arătat ce înseamnă echilibrul fiinţei umane şi că reuşiţi să transmiteţi dincolo de cuvinte pentru cei care aud fără cuvinte.”
Un caz atipic cu care s-a întâlnit a fost acela al unui pacient cu care a făcut patru şedinţe, însă s-a văzut nevoită să întrerupă terapia, deoarece pacientul respectiv avea o soţie paranoică care o ameninţa pe un site de socializare.
În ceea ce priveşte dezvoltarea sa profesională, Georgeta îşi doreşte să urmeze şi o formare în terapie de cuplu, să înveţe şi alte instrumente psihologice, pentru a putea să fie cât mai versatilă în şedinţele cu pacienţii.
„În viitor îmi doresc să-mi iau şi doctoratul în Psihosexologie şi totul va fi dinamic şi mă voi bucura de fiecare lecţie pe care o voi primi”, completează aceasta.
Modelul său în viaţa profesională a fost şi este Sigmund Freud, dar pentru o notă mai flexibilă îl adaugă şi pe Erich Fromm. În ceea ce priveşte viaţa afectivă, modelul a fost şi a rămas bunica sa maternă.
Pe parcursul celor trei ani de facultate a avut diferite stări şi contexte de viaţă şi melodiile pe care le-a ascultat au fost în ton cu stările sale. Melodiile formaţiei Queen au însoţit-o indiferent de etapa de dezvoltare. We are the champions, Bohemian Rhapsody, Somebody to Love, We Will Rock You sunt pe „repeat” în viaţa sa.
Sfatul său pentru haretiştii de astăzi este: „Să înţelegeţi că opinia colectivă nu este cea mai bună, doar pentru că mai mulţi au această opinie. Să pună pe primul loc calitatea, iar nu cantitatea. Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din cadrul Universităţii Spiru Haret este despre calitate, cu cadre didactice dedicate şi cu programe educaţionale echilibrate, ce pot să formeze psihologi clinicieni cu o performanţă ridicată.”
Cam atât despre Georgeta Apostol. Dacă doriţi, puteţi să vă faceţi o programare la SPECIALISTUL de astăzi.
___________________________________________________________________________
Lector univ dr. Daniel LESCAI, Facultatea de Medicină Veterinară din cadrul Universităţii Spiru Haret, este născut în anul 1980 la Bucureşti. A absolvit în anul 2005 Facultatea de Medicină Veterinară din Bucureşti, masterul în Clinică şi Farmacie Veterinară în anul 2007, iar în anul 2012 a obţinut titlul de Doctor în Medicină Veterinară, cu teza Endoscopia în chirurgia tubului digestiv la câinele domestic. Practică medicina veterinară a animalelor mici din anul 2005, iar din anul 2007 este coordonator – şef de clinică al unei echipe formate din medici şi asistenţi veterinari. Iniţiator, organizator şi lector al primului curs practic de Endoscopie digestivă veterinară la câine din România, în anul 2010. Din 2008 a fost responsabil cu securitatea radiologică în două clinici. A urmat cursuri de pregătire continuă şi a participat la schimburi de experienţă în universităţi de profil şi clinici din Marea Britanie. Este lector la întruniri şi simpozioane veterinare, are lucrări de specialitate publicate în ţară şi străinătate. De asemenea, colaborează pe subiecte veterinare cu presa scrisă, video şi audio. Este membru al Colegiului Medicilor Veterinari din România, din 2005, şi al Royal College of Veterinary Surgeons, din 2009, fondator şi vicepreşedinte al Romanian Society of Veterinary Oncology din 2019, membru al Consiliului Municipiului Bucureşti al Colegiului Medicilor Veterinari din 2019.
„Medicina, fie că este a animalelor sau a omului, este o îmbinare între admiraţia nesfârşită faţă de darul vieţii şi puterea de a o vindeca sau alina atunci când suferă. Ea este atât contemplaţie, cât şi luptă, este atât uimire şi bucurie, cât şi durere şi frustrare. În foarte multe privinţe medicina animalelor este apropiată în caracteristici de medicina pediatrică, aşa cum copiii sunt nevinovaţi şi neştiutori, sinceri şi cu o dragoste înnăscută de viaţă, în acelaşi fel sunt şi animalele. Medicina este atât ştiinţă şi disciplină, cât şi emoţie nemărginită, este atât o experienţă pe deplin explicabilă, cât şi sentimente a căror profunzime este greu de descris. Medicii veterinari sunt chemaţi ca prin profesionalism şi perfecţionare continuă să ajute aceste fiinţe nevinovate, să aline durerea lor şi a celor de care depind, protejând în acelaşi timp sănătatea omului. În acest fel, medicul veterinar, priveşte atât către lumea celor ce nu cuvântă cât şi către lumea noastră, a oamenilor, lumi ce se întrepătrund şi se influenţează reciproc, în modalităţi de multe ori ascunse celui neiniţiat. Medicina veterinară este aici pentru a răspunde la întrebări, pentru a ajuta şi proteja prin acţiunile specialiştilor săi“, spune lector univ. dr. Daniel Lescai. Aşa îi învaţă şi pe studenţii săi.
___________________________________________________________________________
Ionela IONESCU, cadru didactic, calificarea Asistent Medical Generalist. Un profesor apreciat, atât în rândul actualilor cursanţi, cât şi în rândul absolvenţilor Colegiului Universitar Spiru Haret.
Am debutat timid, în 2016, odată cu începerea cursurilor de Asistent Medical Generalist. La acel moment eram AMG licenţiat într-un spital de stat, la o secţie de chirurgie. A fost ceva nou, greu la început, cu module de psiho-pedagogie, elevi care erau de diferite vârste şi din diferite medii de cultură, profesori, ingineri etc.
…Şi uite aşa a trecut un semestru, a venit perioada de practică, şase săptămâni în care copiii mei, cum îmi place să le spun, erau veşnic lângă mine, în fiecare tură de 12 ore! Satisfacţia era maximă în momentul în care ei erau apreciaţi de medicii şi asistentele cu care lucram.
Aşa cum ştim cu toţii, sistemul de învăţământ s-a schimbat radical începând cu luna martie a anului acesta. Din cauza pandemiei de coronavirus, toate cursurile s-au desfăşurat şi se desfăşoară online. Am fost dirigintă la anul I şi am constatat cu mulţumire că elevii noştri au preferat să scrie notiţe, chiar dacă totul a avut loc online. În particular, cursanţii îmi trimiteau poze cu tehnicile de nursing predate de mine, de data aceasta puse în practică! Asta este împlinirea mea ca profesor, bucurie mai mare nu este!
În prezent lucrez cu două foste eleve. Încurajez tinerii şi în special, tinerele, să opteze pentru această meserie pe care eu o consider o artă!
Mulţumesc pentru experienţa acumulată Colegiului Universitar Spiru Haret, dar în aceeaşi măsură foştilor cursanţi, pe care îi iubesc, şi actualilor elevi, care sunt prezenţi la orele online!
___________________________________________________________________________
Laura Elena PASCALE este studentă în anul II la Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport, programul Educaţie fizică şi sportivă.
În această perioadă participă activ la cursurile şi seminariile susţinute pe platforma de E-learning, Blackboard, sau pe GoogleMeet.
„Sunt, probabil, unul dintre mulţii studenţi pe care pandemia i-a luat prin surprindere, asta datorită faptului că prezenţa fizică la cursurile teoretice şi practice ne era benefică.
Învăţământul este o activitate complexă, o aventură a cunoaşterii umane, o poveste în care contează şi frumuseţea intrinsecă, dar şi talentul povestitorului; în acest caz, profesorul este pionul.
Pe parcursul acestei perioade, suspendarea cursurilor şi întreruperea activităţilor sportive pe termen mediu au generat o problemă majoră, cu care a trebuit să se confrunte societatea: Cum se va asigura procesul de învăţare? Dar examinarea?
Pentru toate acestea, facultatea a avut şi are răspuns: platforma Blackboard şi GoogleMeet, o bază de comunicare a cursurilor foarte bună, de care orice student beneficiază, atât online, cât şi ca resursă de învăţare, permiţând totodată accesul tuturor studenţilor.
Corpul profesoral este foarte bine pregătit, iar noi beneficiem de cele mai bune cursuri. Toate acestea ne vor folosi în viitoarea noastră profesie şi în viaţă. Din punctul meu de vedere, reuşesc cu brio să fac faţă, atât orelor de lucrări practice, seminariilor, cât şi cursurilor online, însuşindu-mi noţiunile fundamentale de învăţare. Cu ajutorul aplicaţiei Blackboard implementată de Universitatea Spiru Haret beneficiez, atât eu, cât şi colegii mei, de materiale bine organizate şi structurate”.