60 de profesori coregrafi în Ilfov
Etapa de evaluare a proiectului
Studiul dansului popular din zona Ilfovului la Bragadiru
La Casa de Cultură Mihai Eminescu din oraşul Bragadiru, pe 26 noiembrie, a avut loc etapa de evaluare a proiectului cultural Studiul dansului popular din zona Ilfovului, proiect ce a constat în formarea a 60 de cadre didactice, din cele 40 de localităţi ale judeţului Ilfov, în studiul dansului. Cursanţii au avut sarcina de a constitui formaţii de dansuri populare alcătuite din elevi şi prezentarea unui moment artistic. Evaluatori au fost: maestrul coregraf Marin Barbu, preşedintele Asociaţiei Coregrafilor Ansamblurilor Folclorice din România, şi maestrul coregraf Ştefan Coman, directorul Ansamblului Folcloric Baladele Deltei, din Tulcea. Parteneri în organizarea şi implementarea proiectului au fost Consiliul Judeţean Ilfov, Inspectoratul Şcolar Judeţean Ilfov, Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Ilfov, Asociaţia Coregrafilor Ansamblurilor Folclorice din România şi Asociaţia Culturală Doruleţul din Tulcea.
Cele 60 de cadre didactice instruite în domeniul dansului popular au prezentat grupurile de elevi pe care le-au pregătit. Astfel, au urcat pe scenă copii şi elevi coordonaţi de către: Laura Felicia Proscan şi Daniela Marin, Şcoala Gimnazială nr.1, Bragadiru; Iuliana Mihai; Georgeta Noiemi Preda; Monica Săvulete; Otilia Simion; Cristina Silvia Stoean, Şcoala Gimnazială nr. 1, 1 Decembrie; Monica Oneluţa Micu şi Petronela-Daniela Bria, Grădiniţa Sf. Nicolae, 1 Decembrie; Maria Alina Dorr şi Georgiana Troncea – Şcoala Gimnazială nr.1, Tunari; Corvin Constantinescu / Dana Odorheanu / Daniela Pandrescu şi Elena Tilinca, Şcoala Gimnazială nr.1, Voluntari; Cristina Andreescu / Veronica Liliana Apostol / Mihaela Petre Stoica / Ileana Cîrstea şi Dumitru Streinu, Liceul Tehnologic Doamna Chiajna, Roşu Chiajna; Anamaria Iancu; Elena Ştefan, Liceul cu program sportiv nr. 1, Clinceni; Nicoleta Florea; Mihaela Spinache, Şcoala Gimnazială nr. 1, Buftea; Mihaela Duţă, Şcoala Gimnazială nr. 2, Tânganu; Roxana Enache; Stana Martac şi Nicoleta Cimpoca, Şcoala Gimnazială nr.1, Berceni; Gina Voicu, Şcoala Gimnazială nr. 2, Dobroeşti; Mariana Livia Oprea, Palatul Copiilor şi Elevilor Ilfov, Buftea; Gabi Susu, Liceul Dumitru Dumitrescu Buftea; Cristina – Mihaela Cebuc, Liceul Teoretic Mihail Kogălniceanu, Snagov; Luiza Hagivreta, Şcoala Gimnazială nr.1, Petrăchioaia; Mariana Grasu; Teodora Miclea, ISJ / Şcoala Gimnazială nr. 2, Dârvari-Ciorogârla; Sevasta Stan, Şcoala Gimnazială nr. 2, Tămaşi; Natalia Rotaru, Şcoala Gimnazială Prof. Ion Vişoiu; Nicoleta Badea, Şcoala Gimnazială nr.1, Moara Vlăsiei; Mihail Cristescu, Colegiul Silvic Theodor Pietraru Brăneşti; Teodora Lazăr, Şcoala Gimnazială nr.1, Ciorogârla; Eugenia Aploianis / Alexandra Drăguţ şi Vătăşescu Gabriela, Liceul Tehnologic Vintilă Brătianu, Dragomireşti Vale; Florentina Belcioiu şi Doina Tecu, Liceul Tehnologic Pamfil Şeicaru, Ciorogârla / Şcoala Gimnazială nr.1, Jilava; echipa formată din Cornel Constantin Gănescu / Iuliana Soare şi Iuliana Maria Gănescu, de la Bucură-te Bucureşti şi Şcoala Gimnazială Sfinţii Voievozi.
Juriul format din maestrul coregraf Barbu Marin, maestrul coregraf Coman Ştefan şi Alexandrina Niţă, director al Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Ilfov, au acordat la finalul acestei acţiuni culturale de amploare atestatele de coregrafi pentru profesorii mai sus amintiţi. Acum pot şi ei să opereze cu elemente de limbaj coregrafic specific dansului popular; să configureze structuri coregrafice în funcţie de zonele folclorice; să contribuie la promovarea culturii tradiţionale; să dezvolte oportunităţi de carieră, prin asimilarea de noi cunoştinţe, dovedite prin atestatul de studii şi, să aibă capacitatea să organizeze la nivel de unitate şcolară/ localitate o formaţie de dansuri populare, aşa cum se specifica în descrierea iniţială a proiectului.
Numai prin implicarea directă a cadrelor didactice ce poate transmite mai departe, generaţiilor viitoare, comoara folclorului nostru, se pot oferi şanse reale perenităţii acestora şi existenţei lor şi pe viitor. (George V. GRIGORE)