Opinia Națională

Săptămânal de opinie, informație și idei de larg interes național

  • Home
     
  • Publicații
     
  • Editorial
     
  • Universitaria
     
  • Despre noi
     
  • Contact
     
Back to top

Prima pagină > Universitaria > Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Bucureşti

Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Bucureşti

icon-calendarData: 17 decembrie 2024

Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Bucureşti a organizat, pe platforma meet.google.com/vrm-tpmp-zdk, în data de 10 decembrie 2024, începând cu ora 18:00, un nou eveniment în cadrul proiectului ATELIER:

Terapia sistemelor familiale interne – modelul sistemic de armonizare a conflictelor interioare –

Invitat: Roxana ALEXANDRU, psiholog clinician şi psihoterapeut

Dezbaterea cu tema Terapia sistemelor familiale interne – modelul sistemic de armonizare a conflictelor interioare – şi-a propus să susţină nevoia studenţilor, viitorii specialişti, de a descoperi conceptele de bază ale Internal Family Systems (IFS), un model terapeutic dezvoltat de Richard Schwartz, bazat pe ideea că mintea noastră este alcătuită din multiple părţi interioare care coexistă în cadrul unei structuri organizate, asemănătoare unei „familii”. Aceste părţi pot avea roluri diferite, iar interacţiunile lor pot influenţa emoţiile, comportamentele şi relaţiile noastre.

Un element central al IFS este conceptul de Sine Central – acea parte autentică, echilibrată şi plină de resurse din fiecare persoană, capabilă să ghideze procesul de vindecare şi armonizare interioară.

Părţile sunt de trei tipuri:

1. Managerii: părţile care încearcă să menţină controlul şi să evite durerea.

2. Pompierii: părţile care reacţionează impulsiv pentru a distrage atenţia de la suferinţă.

3. Exilaţii: părţile care poartă traume şi emoţii reprimate.

Scopul terapiei IFS este de a crea un dialog între aceste părţi interioare, dialog ghidat de Sinele Central, pentru a le vindeca, armoniza şi elibera din rolurile lor disfuncţionale. Modelul este folosit, atât pentru dezvoltarea personală, cât şi pentru tratamentul diverselor tulburări psihologice, fiind apreciat pentru abordarea sa blândă, empatică şi holistică.

Au participat la dezbatere studenţi, cadre didactice ale Universităţii Spiru Haret, alţi oaspeţi, reprezentând domenii diferite de specializare. (Bianca PELTEA)

Online

  • Bucuresti, dragostea mea (10)
  • Ce citim (62)
  • Centenar (30)
  • Cetăţean european (93)
  • Chipuri ale succesului (7)
  • Civilizaţia străzii (21)
  • Cultura la zi (133)
  • Destine (3)
  • Editorial (318)
  • Educaţie financiară (28)
  • Estetica străzii (30)
  • Ferestrele Istoriei (46)
  • Ferestrele trecutului (25)
  • Implicaţi (313)
  • Interviu (24)
  • Invitaţie la drumeţie (8)
  • Invitaţii în lumea artelor plastice (258)
  • Istorie abandonata (14)
  • Istorie recuperată (20)
  • Locuri (11)
  • Mari români (15)
  • Memorator (1)
  • Pasiuni (2)
  • Popasuri culturale (73)
  • Povești adevărate (2)
  • Preuniversitaria (259)
  • Puncte de vedere (28)
  • Romania de top (16)
  • Romania Spectaculoasa (41)
  • Studenție (2)
  • Tradiții (18)
  • Unde ne sunt absolvenţii (12)
  • Universitaria (941)
  • Vacanţă deşteaptă (9)
  • Valori româneşti (115)
  • Vitralii (294)
  • Vorbe altfel (4)

Numărul 808

Copyright Opinia Națională 2012