Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Braşov, Universitatea Spiru Haret, se numără printre partenerii
Conferinţei Naţionale Feuerstein 2024
POTENŢIAL, REZILIENŢĂ, PERFORMANŢĂ
– Dezvoltarea cognitivă, emoţională şi comportamentală a copilului şi adolescentului.
Cum putem să descoperim şi să dezvoltăm rezilienţa copiilor noştri în faţa provocărilor moderne?
Ce bune practici şi strategii avem la îndemână pentru a stimula performanţa copiilor în educaţie şi pentru a preveni abandonul şcolar sau universitar?
Ce rol joacă părinţii, educatorii şi psihologii în implementarea educaţiei sănătoase?
Care sunt cele mai eficiente tehnici de reglare emoţională şi comportamentală pentru copii şi adolescenţi şi cum pot fi aplicate eficient?
Acestea sunt doar câteva din întrebările care şi-au căutat răspunsurile la Conferinţa Naţională Feuerstein 2024 care s-a desfăşurat la Braşov între 19 şi 21 octombrie.
POTENŢIAL, REZILIENŢĂ, PERFORMANŢĂ – Dezvoltarea cognitivă, emoţională şi comportamentală a copilului şi adolescentului a reprezentat tema centrală a Conferinţei Naţionale Feuerstein din acest an. Evenimentul a abordat subiecte provocatoare pentru realitatea zilelor noastre, din perspectiva celor mai noi informaţii ştiinţifice prezentate de 18 specialişti renumiţi din ţară şi străinătate. Prelegerile s-au adresat psihologilor, psihoterapeuţilor, profesorilor, educatorilor dar şi părinţilor interesaţi de dezvoltarea cognitivă, emoţională şi comportamentală a copiilor. Conferinţa s-a desfăşurat atât fizic, la Centrul de Conferinţe Europa Aro Palace, cât şi online.
Specialiştii s-au reunit la această conferinţă pentru a schimba bune practici şi a discuta despre neurodiversitate în contextul actual. Au fost abordate tehnici şi strategii de stimulare a potenţialului fiecărui copil, precum şi protocoale de intervenţie pentru reglarea emoţională şi comportamentală. De asemenea, au fost explorate strategii şi programe de antrenament cognitiv pentru a îmbunătăţi capacitatea de înţelegere, gândirea critică şi soluţionarea problemelor. În această abordare holistică, au fost implicaţi cei care participă la actul educaţional – părinţi, educatori, medici, psihologi – precum şi metodele moderne de intervenţie pentru o educaţie sănătoasă şi menţinerea echilibrului şi sănătăţii mentale.
Programul Conferinţei a inclus mai multe prezentări susţinute de invitaţii speciali din ţară şi din străinătate, centrate pe tema principală. Dintre aceştia:
Dr. Nistor Becia – Consul Onorific al României în Ţara Galilor şi Psiholog Principal la Consiliul de Sănătate Swansea Bay din Marea Britanie
Dr. Dragoş Iliescu – Prof. univ. dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea Bucureşti; Directorul Şcolii doctorale; Preşedinte al Comisiei Internaţionale pentru Teste (ITC), cercetător şi autor.
Dr. Eugen Avram – Prof. univ. dr. Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Bucureşti. Preşedintele Asociaţiei de Terapii cognitiv-comportamentale şi programe de reabilitare.
Dr. Clare Trudgeon – Psiholog clinician consultant – Coordonator şi manager clinic al echipei specializată în comportament (SBT) la Consiliul de Sănătate Swansea Bay & Dr. Tiberiu Dughi – Conf.univ. dr. Psiholog educaţional
Dr. Anamaria Cazan – prof. univ. dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea Transilvania din Braşov şi conducător de doctorat în cadrul Institutului de Filosofie şi Psihologie „Constantin Rădulescu-Motru” al Academiei Române
Dr. Otilia Anca Todor – Conf. univ. dr. Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Universitatea Spiru Haret, Preşedintele Asociaţiei Feuerstein, fondatorul Centrului de Formare şi Psihologie Otilia Todor, Centru de training internaţional acreditat Feuerstein de către Institutul Feuerstein din Israel.
Un eveniment de anvergură pentru care s-au acordat 15 credite CPR, plin de inspiraţie, în care vom avea parte de informaţii noi, verificate, cu caracter ştiinţific. Evenimentul s-a adresat psihologilor, psihoterapeuţilor, profesorilor, educatorilor şi mediatorilor Feuerstein sau părinţilor care sunt interesaţi de dezvoltarea cognitivă, emoţională şi comportamentală a copiilor.