Opinia Națională

Săptămânal de opinie, informație și idei de larg interes național

  • Home
     
  • Publicații
     
  • Editorial
     
  • Universitaria
     
  • Despre noi
     
  • Contact
     
Back to top

Prima pagină > Universitaria > Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Bucureşti

Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Bucureşti

icon-calendarData: 16 aprilie 2024

proiectul ATELIER

•Tema: „Terapia efectelor traumei în terapia „Gestalt-Integrativă” – suportul terapeutic specific fiecărui pas al călătoriei de la luptă sau atac la siguranţă.”

• Invitată: Oana MEGULETE, psihoterapeut autonom cu specializarea în „Gestalt-terapie integrativă”

Locul desfăşurării: meet.google.com/vrm-tpmp-zd

În data de 13 aprilie 2024 a avut loc un nou eveniment din seria celor propuse prin proiectul ATELIER, desfăşurat de către Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universităţii „Spiru Haret”, Bucureşti.

Dezbaterea cu tema „Terapia efectelor traumei în psihoterapia „Gestalt-Integrativă” – suportul terapeutic specific fiecărui pas al călătoriei de la luptă sau atac la siguranţă” – şi-a propus să susţină nevoia studenţilor – viitorii specialişti – de a descoperi o parte din tehnicile şi abilităţile pe care psihoterapia „Gestalt-Integrativă” le promovează şi le încurajează la un psihoterapeut orientat în lucrul cu clienţii care prezintă simptome ale traumei, într-o prezentare dinamică ce s-a axat pe câteva concepte centrale specifice acestei abordări psihoterapeutice.

Terapia efectelor traumei în terapia „Gestalt-Integrativă” se bazează pe lucrul în aici-şi-acum prin metodele fenomenologică şi dialogică. Stephen Porges sublinia că tratamentul terapeutic eficient şi reuşit în cazul traumelor şi abuzurilor trebuie să fie conceput în aşa fel încât clienţii să poată trece de la comportamentul de luptă sau de atac la o stare fiziologică asociată cu siguranţa şi angajamentul social.

În cadrul prezentării au fost descoperite efectele principale ale traumei, care este mecanismul de apărare cel mai des întâlnit, ce atitudine terapeutică este potrivită pentru fiecare etapă specifică în lucrul cu trauma şi cum putem promova şi instaura sentimentul de siguranţă.

 În această incursiune în mecanismele de formare a comportamentului au participat la dezbatere cadrele didactice şi studenţi ai Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, studenţi, cadre didactice ale Universităţii „Spiru Haret”, alţi oaspeţi reprezentând domenii diferite de specializare.  (Bianca PELTEA)

Online

  • Bucuresti, dragostea mea (10)
  • Ce citim (62)
  • Centenar (30)
  • Cetăţean european (93)
  • Chipuri ale succesului (7)
  • Civilizaţia străzii (21)
  • Cultura la zi (133)
  • Destine (3)
  • Editorial (318)
  • Educaţie financiară (28)
  • Estetica străzii (30)
  • Ferestrele Istoriei (46)
  • Ferestrele trecutului (25)
  • Implicaţi (313)
  • Interviu (24)
  • Invitaţie la drumeţie (8)
  • Invitaţii în lumea artelor plastice (258)
  • Istorie abandonata (14)
  • Istorie recuperată (20)
  • Locuri (11)
  • Mari români (15)
  • Memorator (1)
  • Pasiuni (2)
  • Popasuri culturale (73)
  • Povești adevărate (2)
  • Preuniversitaria (259)
  • Puncte de vedere (28)
  • Romania de top (16)
  • Romania Spectaculoasa (41)
  • Studenție (2)
  • Tradiții (18)
  • Unde ne sunt absolvenţii (12)
  • Universitaria (941)
  • Vacanţă deşteaptă (9)
  • Valori româneşti (115)
  • Vitralii (294)
  • Vorbe altfel (4)

Numărul 808

Copyright Opinia Națională 2012