Opinia Națională

Săptămânal de opinie, informație și idei de larg interes național

  • Home
     
  • Publicații
     
  • Editorial
     
  • Universitaria
     
  • Despre noi
     
  • Contact
     
Back to top

Prima pagină > Universitaria > Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Bucureşti

Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Bucureşti

icon-calendarData: 3 aprilie 2024

Tulburarea de spectru autist
– Intervenţie terapeutică,asistenţă socială şi conştientizare –

Invitate:

 • Adriana Bălşanu, Manager Departament Terapie în Asociaţia Help Autism;

 • Ana Marinescu, psiholog clinician autonom, psihoterapeut cognitiv-comportamental

Locul desfăşurării: meet.google.com/vrm-tpmp-zdk

În data de 30 martie 2024 a avut loc un nou eveniment din seria celor propuse prin proiectul ATELIER, desfăşurat de către Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universităţii Spiru Haret, Bucureşti.

Dezbaterea cu tema „Tulburarea de spectru autist– Intervenţie terapeutică, asistenţă socială şi conştientizare” – şi-a propus să susţină nevoia studenţilor – viitorii specialişti – de a descoperi moduri de abordare a celei mai frecvente dintre tulburările copilăriei, autismul cu întregul său spectru.

Rata de apariţie a acestei tulburări creşte cu 10-17% pe an, băieţii fiind diagnosticaţi de trei până la patru ori mai des decât fetele; se estimează că un copil din 36 este diagnosticat cu autism. Persoanele cu autism au trăiri afective complexe şi capacitatea de a învăţa, această tulburare pervazivă de dezvoltare făcându-şi apariţia în primii doi ani de viaţă şi afectând trei arii de dezvoltare: comunicarea socială verbală şi nonverbală, relaţionarea socială incluzând dezvoltarea jocului, rezistenţa la schimbare rezultând în comportamente rigide şi repetitive.

În schimb, pot apărea abilităţi precum aceea de a gândi într-un mod vizual, de a se concentra într-o activitate plăcută sau a se orienta cu precizie în spaţiu, o dezvoltare neobişnuită în domenii artistice sau tehnice, precum matematica, ori chiar hiperlexia – abilitatea de a decoda limbajul scris de la o vârstă fragedă.

În această incursiune în mecanismele de formare a comportamentului au participat la dezbatere studenţi, cadre didactice ale Universităţii „Spiru Haret”, alţi oaspeţi reprezentând domenii diferite de specializare. (Bianca PELTEA)

Online

  • Bucuresti, dragostea mea (10)
  • Ce citim (62)
  • Centenar (30)
  • Cetăţean european (93)
  • Chipuri ale succesului (7)
  • Civilizaţia străzii (21)
  • Cultura la zi (133)
  • Destine (3)
  • Editorial (318)
  • Educaţie financiară (28)
  • Estetica străzii (30)
  • Ferestrele Istoriei (46)
  • Ferestrele trecutului (25)
  • Implicaţi (313)
  • Interviu (24)
  • Invitaţie la drumeţie (8)
  • Invitaţii în lumea artelor plastice (258)
  • Istorie abandonata (14)
  • Istorie recuperată (20)
  • Locuri (11)
  • Mari români (15)
  • Memorator (1)
  • Pasiuni (2)
  • Popasuri culturale (73)
  • Povești adevărate (2)
  • Preuniversitaria (259)
  • Puncte de vedere (28)
  • Romania de top (16)
  • Romania Spectaculoasa (41)
  • Studenție (2)
  • Tradiții (18)
  • Unde ne sunt absolvenţii (12)
  • Universitaria (941)
  • Vacanţă deşteaptă (9)
  • Valori româneşti (115)
  • Vitralii (294)
  • Vorbe altfel (4)

Numărul 808

Copyright Opinia Națională 2012